Parmak Bisküvi

Author: LUGAS // Category:


Çayın yanına çabucak hazırlanabilecek; yemesi çok zevkli bir bisküvi oldu bunlar ve dün, akşam çayımıza eşlik ettiler. Tarifi Ünver Un isminde bir un markasının sitesinden almıştım.
Tarifi yine değiştirerek yaptım; mısır ununu biraz azalttım, sıvıyağ kullandığım için hamur toplanabilsin diye 1 yumurta ekledim ayrıca biraz kabartma tozu ve vanilya kullandım.

Malzemeler :

  • ½ su bardağı mısır unu
  • 2/3 su bardağı pirinç unu
  • 1 su bardağı un
  • 2/3 su bardağı pudra şekeri
  • ½ su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • ½ çay kaşığı kabartma tozu
  • Üzeri için; pudra şekeri
Hazırlanışı :

Yumurta ve pudra şekerini bir kabın içerisinde karıştırın. Içerisine yağı ilave edin. Daha sonra diğer malzemelerin hepsini ekleyerek ne sert ne de çok yumuşak olan bir hamur elde edin. 18*27 genişliğinde bir tepsiye ( ben 16*27 genişliğinde borcam kullandım) yağlı kağıt serin ve hamuru düzgün bir şekilde tepsiye yayın. Hamurun üzerine çatal batırarak şekiller verin. 9*27'lik iki tane parça olacak şekilde hamuru uzun kenarında ikiye kesin. Daha sonra 2 cm?lik şeritler halinde her parçayı kesin. . Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin. Önceden ısınmış 165-170 derece fırında yaklaşık 20 dk. kadar pişirin. Fırından çıkarıp tel ızgara üzerine bisküvileri koyarak soğumalarını sağlayın. Üzerlerine pudra şekeri serperek servis edin.
Afiyet olsun...

0 Responses to "Parmak Bisküvi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...