Pan Bagnat

Author: LUGAS // Category: , ,
Evim gibisi yok demeye başladıysanız eğer tatil bitmiştir. Uzun süre ayrı kalınca evimin her köşesi bana sanki hiç yaşamamışım hissi verdi. Şu sıralar evden,hatta mutfaktan çıkmıyorum diyebilirim. Anlatmaya nereden başlamalı , mutfaktaki son maceradan tabii...

Pan Bagnat ,Fransızların Akdeniz ekmek salatası. İnanılmaz lezzetli ve doyurucu. Yuvarlak somun içine dolu dolu salata konuyor. Önce ekmeği pişirmek lazım...
Kepekli unu , 15 gr yaş maya ve 1, 5 bardak su ile mayalandırarak yaklaşık 13 cm çapında somunlar pişirdim. Sonra bahçeden sulu pembe domates ve kiraz domates, 1-2 sap nane ,1 yeşil biber, gölgede kalmış ve solmamış küçük bir marul koparıp geldim.Bunları bir kaseye büyük büyük doğradım. Orjinal tarifte nane yerine fesleğen var. Arasına köylüden aldığım küçük soğanları halka halka serpiştirdim. Yeşil soğan veya kırmızı soğan diğer alternatifler.Sıra sosu hazırlamaya geldi: Ayrı bir kasede ,1-2 kaşık sızma zeytinyağı, 1 kaşık nar ekşisi(Dilek 'in önerisiyle balsamik sirke yerine nar ekşisi kullandım), 1 diş sarımsak (ezilmiş), tuz , karabiber güzelce karışacak.
Ekmeği yatay olarak kesip , içini çıkardım , incecik kabuk kaldı.Zeytinyağlı sosu ekmeğin her iki tarafına yaymak lezzet için önemli. Bir köy yumurtasını iyice haşlayıp parçalar halinde ekmeğin üzerine ekledim.Domates, soğan, biber, marul karışımına zeytin doğradım. Ve ekmeğin içine yerleştirdim. Orjinal tarifte tüm malzemenin arasına tuna veya hamsi veya somon parçaları yerleştiriliyor. Onun yerine ben küp küp doğradığım keçi peyniri kullandım.Ekmeğin kesilen diğer parçasını üstüne kapatınca, sanırım herşey hazır.Gerçi tarifte folyoya sarıp 1-2 saat buzdolabında bekletin diyor ama ... Küçük tepsi, biraz salatalık , gölge bir yer ve kocaman bir ıssırık.Evimde çook mutluyum ben :)

0 Responses to "Pan Bagnat"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...