Önemli Bilgiler

Author: LUGAS // Category: ,
Kilo verme konusunda , dün yazmak isteyip de zaman darlığından yazamadığım eksik kalan kısımlar oldu.
  • Bunlardan ilki gün içerisinde en az 8 bardak su içilmesi. İçilen çay veya diğer içecekler suyun yerini tutmuyor.
  • Yaptığınız rejimle birlikte haftada 1 kilo kaybetmek normaldir. Eğer daha fazla kilo kaybediyorsanız, bu su kaybından başka birşey değildir.

  • Benim diyet yaparken çok faydalandığım bir adres: Ask Dietitian

  • Sağlıklı vücut ağırlığınızı bulmak ve günlük yaşantınıza göre ihtiyacınız olan kaloriyi hesaplamak için bu adresten faydalanabilirsiniz: Healthy Body Calculator

  • Prof. Dr. Ayşe Baysal 'ın Türk Mutfağından örnekler adlı kitabında verilen yemek tariflerinin bir porsiyonunun kalorisi hesaplanmış . Bu kitaptan faydalandım. Fakat kalori hesabıyla da kendimi çok sıkmadım. O gün iki kepçe mantı yemem gerekiyorsa (beslenme planına göre) , normal şekilde pişirilmiş mantıyı yedim. Aktivitemi artırdım. Ekmek tüketimi konusunda çok hassas davrandım(kahvaltı dışında hiç yemedim). Özellikle peyniri , zeytini tuzsuz, ya da az tuzlu yedim. Aralarda açlığımı geçirmek için kalorisi düşük besinler tercih ettim.

  • Karın kaslarını güçlendirecek tek önerim yürüyüş yapmak. Karnınızı mümkün olduğu kadar, (gün içinde sık sık yapmakta fayda var), içeri çekerek, büyük adımlarla hızlı hızlı yürümek ve bunu hergün en az yarım saat yapmak. Bu sadece kilo sorunu olanlar için değil ideal kiloda olanlar içinde geçerli. Aktiviteyi artırmak hem kiloyu kontrol altında tutmayı sağlayacak , hem de osteoporoz, kalp hastalığı, diyabet, inme gibi ciddi sağlık sorunlarının gelişme riskini azaltacak. Yürüyüşe bir kere alışan kolay kolay bırakamıyor. Benim gibi zamansızlık promlemi olanlara önerim işe giderken yürümek. Toplu taşıma ile gidiyorsanız, önceki durakta inip yürüyün, araba ile gidiyorsanız, arabanızı uzak bir yere park edin ya da öğle aralarını yürüyüşle değerlendirin. Eğer elinizden hiç biri gelmiyorsa evde ya da ofiste hızlı hızlı gidip gelin. Bunun bile faydası olur.

  • En çok merak edilen konuda zeytinyağının tereyağına göre kalorisinin yüksek olmasına rağmen diyette yer alması. 100 gr zeytinyağı 900 kalori iken 100 gr tereyağı 750 kalori. Zeytinyağının diyette ve tüm yaşamda tercih edilmesinin sebebi sindiriminin kolay olması ve verdiği enerjinin daha çabuk yakılabilmesi. Zeytinyağının kötü kolesterolü yok edip, iyi kolesterolü desteklediği uzmanlar tarafından sıkça dile getiriliyor. Zeytinyağının kalp sağlığı ve obezite için faydalı olduğu Amerikan Gıda ve İlaç İdaresi(FDA) tarafından da onaylandı. Günde iki yemek kaşığı zeytinyağı yemenin kalp hastalıkları riskini azaltıp, obeziteyi önlediği belirtildi. Zeytinyağının hafifliği kalorisinden değil, sindiriminin kolay oluşundan geliyor.

0 Responses to "Önemli Bilgiler"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...