Neşe' nin Omleti

Author: LUGAS // Category:

En sevdiğim öğün sabah kahvaltısıdır. Güne zinde başlamama ve kendimi iyi hisetmeme sebep oluyor ve hatta kahvaltı yapamadığım zaman mutsuz oluyorum desem yeridir.
Haftaiçi de malesef iş sebebiyle biraz koşuşturmalı kahvaltılar yaptığım için, tatil günlerimi iyi değerlendirmeye çalışlıyorum. Bu sabahta erken kalkıp şahane bir sofra hazırlığına girdim. Çünkü, bugünden itibaren hafta sonuna kadar tatilimmm :) Kahvaltı da ne yaptığıma gelince, canım ne çektiyse onu hazırladım kaloriymiş, şuymuş, buymuşa bakmadan patates bile kızarttım. Ama asıl anlatmak istediğim tamamen doğaçlama bulduğum ve herkesin bayıldığı omletimin tarifi...


Malzemeler: (6 kişilik)
  • 6 yumurta
  • 2 orta boy dolmalık biber
  • Kaşar peyniri
  • tuz, karabiber, pulbiber, kurutulmuş fesleğen 1 er çay kaşığı
  • yağ

Yapılışı:

  1. Dolmalık biberler (ben yeşil vardı onu kullandım) enlemesine 3 er parçaya bölün. Kalınlığı ise yaklaşık 2 cm kadar olsun.
  2. Genişçe bir tavaya yeteri kadar yağ alıp eritin ve biberleri birbirinden uzak mesafeler de olacak şekilde tavaya yerleştirin. Biberler diriliklerini kaybedene kadar -yaklaşık 4 dk- kızgın yağda pişirin.
  3. Derin bir kapta yumurtaları çırpın. İçine 1 er çay kaşığı kadar tuz, pulbiber, kurutulmuş fesleğen ve karabiber ekleyip karıştırın.
  4. Yumurtayı pişmekte olan biberlerin içerisine dolacak şekilde kaşıkla paylaştırıp, geri kalanıda tavanın boş olan yerlerine dikkatlice dağıtın. Ağzını kapatıp yumurta pişene kadar bekleyin.
  5. Piştikden sonra ateşten alıp üzerine ince dilimlenmiş kaşar peyniri dizin ve tavanın ağzını tekrar kapayıp kaşarın erimesini bekleyin. Şimdi servis yapabilirsiniz afiyet olsun ...


0 Responses to "Neşe' nin Omleti"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...