Mutfağım...

Author: LUGAS // Category:
Sevgili Sibel mutfağımdan bahsetmem için beni haftalar önce sobelemişti.Nihayet fotoğraf çekip, cevaplayabiliyorum :)
1. Mutfağınızın bir fotoğrafını bizlere gösterir ve kişiliğinizi yansıtan yanını anlatır mısınız?

Mutfak evimin en önemli çalışma alanı, kendimi kaybedip saatlerce kalabilirim.Yalnız hep benim istediğim düzende durması gibi bir takıntım var.Çalışırken bile derli toplu olduğunu söyleyebilirim.Az bulaşık ,çok iş mutfağımın temel prensibi:) .Yeni mutfağım oldukça kullanışlı ,ama tam olarak zevkimi yansıtmıyor. Daha geniş , renkli , penceresinden bahçemi görebileceğim bir mutfak hayal ediyorum.Yetiştirdiğim sebzeleri kullanabilsemde henüz mutfağımda bahçe yok. Bunun için bir süre daha beklemem gerekecek.
2. Bir dolabınızı açın (istediğinizi), fotoğrafını çekin ve bize ne gördüğünüzü anlatın.

Mutfağın en değerli dolabı hangisi? Buzdolabı . Kapısından girdiği mutfağın kimliğine bürünüp, ailenin bir parçası haline gelen , olmazsa olmaz cihaz. Buzdolabımın çok dolu dolu olmasını istemem, giren malzemenin biran önce tüketilip gitmesi tercihimki yerine yenileri gelsin. Kavanozlar içinde ceviz, fındık, kuru üzüm, kakao, kahve , hindistancevizi, susam,sumak ,kimyon,domates püreleri,çam fıstığı, tarhana,yaş maya, bilumum pasta malzemeleri,çikolata ve hatta pilleri buzdolabında saklarım.Yerleri dolap içinde sabittir.Sebzeler, yemekler, kek, kurabiye,zeytinler, yumurta, yoğurt, süt sürekli girip çıkar. Sanırım buzdolabımda görmeyi en çok sevdiğim malzeme peynir.
www.buzdolap.com adresinde ilginç bir proje var, buzdolabının eğlenceli ve kişiye özgü yönleri ortaya çıkıyor.Bende buzdolap paylaşımına katıldım.Üstünde kızların resimleri, kendi zevkimi yansıtan süslerle buzdolabımı seviyorum ve buzdolabı görünümü taşımayan, kapağı mutfak dolaplarıyla aynı soğutuculara hayır diyorum.
3. En gözde elektrikli mutfak aletinizi bize tanıtır mısınız?
En sık kullandığım elektrikli alet su ısıtıcısı. Su ısıtıcı, çay , kahve , yemek yapımı sırasında acil sıcak su ihtiyacını karşıladığı için özellikle gözde.Mikser, rondo , kahve çekme makinası da hep el altında.
4. En sevdiğiniz ve her zaman elinizin altında olan malzemeleri bizlerle paylaşır mısınız?


Zeytinyağı ! Kullanmaktan ve yemekten en çok hoşlandığım malzeme.

Kocaman bir sepetin içinde sakladığım unlar ve diğer malzemelerim.

5. En beğenerek kullandığınız mutfak aletinizden bahseder misiniz?
Mutfak tartım çok kullanışlı. Malzemeyi istediğim kapla koyup tartabiliyorum.Bunun dışında cup ölçülerini uygulayabildiğim ölçü kabım var. Her ikiside işlerimi kolaylaştırıyor.

Henüz sobelenmediğini sandığım, hep güzel yemeklerin yapıldığı bu mutfakları çok merak ediyorum:Dilek, Ev Perisi, Mekanımız Mutfak, Hanife

0 Responses to "Mutfağım..."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...