MERCİMEK KÖFTESİ

Author: LUGAS // Category: ,

Çok olmuştu mercimek köftesini yapalı ancak şimdi fırsat bulabildim eklemeye, bilmeyende yoktur sanırım ama olsun ben eklemek istedim çünkü çok seviyorum. Geçenlerde eşim bilgisayara format atmış bütün fotoğraflarım gitti en çok da yemek fotoğraflarıma üzüldüm kurtarabildiğim bir kaç tanesini eklemeye çalışacağım ama yorgunluktan canım hiç yazmak istemiyor bu aralar:(

Tarifi yemek günlüğümden almıştım çok güzel oluyor bu tarifle, sağolsun.

Malzemeler:
1 Su Bardağı İnce Köftelik Bulgur
2 Su Bardağı Kırmızı Mercimek
4 Su Bardağı Su
5-6 Dal Yeşil Soğan
1/2 Demet Maydanoz
2 Çorba Kaşığı Salça
2 Çorba Kaşığı Margarin (ben sıvı yağ kullanıyorum)
1 Adet Soğan
Tuz,pul biber ve arzu ettiğiniz baharatlar


Yapılışı: Mercimeği 4 su bardağı su ile haşlıyoruz,mercimeğin cinsine göre bazen biraz daha su eklemek gerekebiliyor. Mercimekler sararıp, yumuşayıp, suyunu çekince üzerine bulguru ekliyoruz. Üzerine bir kapak kapatıp dinlenmeye bırakıyoruz.
Soğanı yemeklik doğruyoruz, margarin ve ya sıvı yağla biraz öldürüyoruz, salçayıda ekleyip iyice karıştırıp ocaktan alıyoruz.
Genişçe bir kaba maydonozu ve soğanı ince ince kıyıp karıştırıyoruz üzerine tuz, biber ve arzu ettiğimiz baharatları ekliyoruz.Mercimekli bulguru da üzerine ilave ediyoruz en son salçalı yağımızıda ekleyip iyice karıştırıyoruz. Elimizle köfte şekli verip servis ediyoruz.

Notlarım: Mercimeği haşlayınca biraz sulu bir kıvamı oluyor ama üzerine bulguru ekleyince epeyce sertleşiyor salçalı yağı ekleyince biraz yumuşuyor maydonoz ve soğanda hafif sulandığı için onlarda yumuşatıyor ve güzel bir kıvam alıyor. Önce sulu oldu diye sonra da sert oldu diye endişelenmeyin ben ilk yaptığımda olmadı zannetmiştim o yüzden sizinlede paylaşmak istedim.

0 Responses to "MERCİMEK KÖFTESİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...