Limonata

Author: LUGAS // Category:


Bu sıcak günlerde koca bir bardak buz gibi limonataya ne dersiniz! Tarif Tarif Defteri'nde Gülseher Hanımdan. Buradaki tarife göre 5 limondan 5 lt limonata çıkıyor. Ben 2lt limonata yaptım. Şimdi tarifi okurken yapılışında bazı hatalar yaptığımı fark etim ama tadı yine de çok güzeldi. Limonları yıkayıp kuruladıktan sonra bir kaba rendeleyin. Üzerine 4-5 nane yaprağını doğrayın ve 2-3 yemek kaşığı şeker ekleyerek dövecek ile ezin. Ben sadece nane yaprakları ile şekeri ezip, rende limon kabuklarını ise suya atmıştım. Siz böyle yapmayın :). Nane yaprakları, şeker ve limon kabuğu rendesini dövecek ile ezdikten sonra limonları sıkın. Limon suyu ile birlikte kabuklarını da büyük bir kaba alın. Yeşil karışımı bol su ile çalkalayarak kaba ilave edin. Suyun tamamını ekledikten sonra göz kararı ağız tadınıza göre şeker ilave edin ve büyük bir kaşıkla şeker eriyene kadar karıştırın. Sıkılmış limon kabuklarının suyunu sıkıp atın. Tülbent yardımıyla limonatanızı şişelere süzün. Afiyet olsun...

0 Responses to "Limonata"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...