Kıymalı Çoban Payı

Author: LUGAS // Category:


Siteye yazmayalı 20 gün olmuş. Hiç bu kadar ara verdiğimi hatırlamıyorum. Neyseki imdadıma sevgili Hatice yetişti. Tarifi Sofra dergisinin hediye ettiği Boyun yayın grubunun Pratik Tarifler fasikülünden aldım. Malzemelerin yarısını kullandım ve iki güvecimi kullanarak pişirdim. Patatesi biraz fazla kullanmış olmalıyım ki üst kısmı biraz kalın oldu. Buraya tam ölçülerini yazıyorum.

Malzemeler:

  • 400 gr dana kıyması
  • 2 çorba kaşığı tereyağı (zeytinyağı kullandım)
  • 4 adet kuru soğan
  • kırmızı biber (ek olarak kullandım)
Patates Püresi İçin
  • 6 adet orta boy patates
  • 4 çorba kaşığı kaşar rendesi
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı süt
  • 2 adet yumurta sarısı
  • tuz
Yapılışı:

Soğanları yemeklik doğrayın. Zeytinyağında kıymayı ve soğanları iyice kavurun. Tuz ve dilerseniz baharatla tatlandırın. Patatesleri soyup iri,iri parçalayın ve haşlayın. Suyunu süzdüğünüz patateslere kaynar süt ve tereyağı ekleyin. Püre haline getirin. Bu arada tuz ve yumurta sarısını ilave edin. Kıymayı fırın tepsisine döküp üzerini düzleştirin. Patates püresini de kıymanın üzerine yayın. Üzerine kaşar rendeleyin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun...

Şule

0 Responses to "Kıymalı Çoban Payı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...