Kıymalı Bamya

Author: LUGAS // Category:
Kıymalı Bamya

Bamya çok fazla talep görmüyor olsa da benim çok sevdiğim bir sebzedir. Markette seçme imkanı olunca ben de tek tek seçerek aldım hepsini. Biraz uğraştırıyor ama olsun.

Malzemeler:
  • Yarım kilo bamya
  • 100 gr. kıyma
  • 1 adet soğan
  • 1 adet domates
  • 2 adet sivri biber
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1-1,5 yemek kaşığı salça
  • 1 adet limon
  • tuz,karabiber
Hazırlanışı :

Öncelikle bamyaların baş kısımlarını temizleyin ve yıkayın. Soğanı yemeklik doğrayıp bir tencerede yağ ile kavurun. Daha sonra kıymayı ekleyip onu da kavurun. İçerisine salça, kabuklarını soyup küp küp doğradığınız domatesi ve ince ince doğradığınız biberleri ekleyin. 1-2 dk. daha kavurun. Daha sonra bamyayı ekleyin. Üzerine 1 limon suyunu sıkın, baharatları ekleyin. Tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte bamyaların rengi değişene kadar pişirin. Sonra tencereye yemeğin üzerine biraz geçecek kadar sıcak su ekleyin. Kısık ateşte bamyalar yumuşayana kadar pişirin. Ben yemeği pişirirken karıştırmıyorum, ara ara yanmasın diye kaşıkla tencerenin dibini kontrol ediyorum.
Afiyet olsun...

0 Responses to "Kıymalı Bamya"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...