Kısır

Author: LUGAS // Category:
Herkese merhabaaa !...

Hayatta herşeyi dozunda yapmalı insan.Geçen gün bir haber okudum.Tayvan'da üç ay boyunca günde 7 lt. su içen kız görme yetisini kaybetmiş.Beynindeki görme bölgesi hasar görmüş.Çünkü bir insan vücudunda normal miktarı 160 olması gereken sodyum, bu kızda 106'ya kadar inmiş. Çok ilginç bir haberdi.Biz günde 2 litre suyu zar zor içerken bu kız bunu nasıl başarmış şaşırdım.Günde en az 3 litre su içmek çok sağlıklı bir şey, bu doğru.Ama o dozunu fazlasıyla kaçırmış ne yazık ki:( İşte suyun bile fazlasının zararlı olduğunun kanıtı.Bunun yanında zayıf kalmak için pamuk yutanlar, yine kilo vermek için kokaine başlayıp daha sonra bırakamayanlar gibi daha bir çok vahim haber her gün gözümüzün önünde.

Bazı şeyleri tadında bırakmak, kendine zarar verecek olanlardan uzak olmak, kulaktan dolma şeylere inanmamak, biraz araştırma yaparak harekete geçmek... doğru kararlar vermek için faydalı olacaktır.Ben buna inanıyorum. Hayatımız ve onun içinde yaşayan bedenimiz o kadar değerliki aslında. Kıymetini bilene !...

Eveeet bunları paylaşmak istedim.Şimdi tarifime geçiyorum.Aslında bildiğiniz kısır :) Ama bilmeyenler ve denemek isteyenler için tarifi aşağıda :))

Malzemeler:

  • 2 su bardağı köftelik bulgur
  • 2 yemek kaşığı acı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 3-4 adet taze soğan
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 demet maydanoz
  • 1 adet orta boy domates
  • Pulbiber,kırmızıbiber
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 adet limon
  • 2 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • tuz

Yapılışı:

Derin ve büyükçe bir kaba koyduğunuz bulgurun üzerine bir parmak geçecek kadar kaynamış su dökün. Üzerine bulgurların şişmesi için bir bez örtün. O demlenirken taze soğanı,kuru soğanı,maydonozu ve domatesi çok ince kıyın.Bulgurun üzerine tuz serpip biraz karıştırın ve tekrar üstünü örtün. Daha sonra bulgura salçaları ekleyip yedirin (ben yoğurarak yapıyorum).Soğanları,maydonozu ve domatesi katıp karıştırın. Eğer çok acılı seviyorsanız pulbiber ve kırmızı biberi de ekleyin.Ama acılı salça katıldığında gerek kalmıyor,acısı yeterli oluyor.En son zeytinyağı,limon ve nar ekşisinide katıp marul, domates ve salatalıkla süsleyin ve tabiki onlarla beraber yeyin :)) Afiyet olsunnn.

Yeniden görüşmek üzere :))



0 Responses to "Kısır"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...