Kış Hediyesi

Author: LUGAS // Category:
Hava öyle sert ki , Ankara 'nın meşhur soğuğu başladı.Üşümüş bir halde eve girince, insan sıcak birşeyler içmek istiyor.Çorba yapmak kesinlikle iyi olurdu.Doğrusu çalışan bir hanım olarak , işten eve dönerken böyle bir kavanoz tutuştursalardı elime , sevinirdim. Tarifi uygular , bu sıcacık, doyurucu çorbayla kışın keyfini çıkarırdım.

Haşlanmış nohut, mercimek, fasulye karışımını kavanoza doldurup ,yanına tarifini iliştirip ,hediye etmek... Öneri bana ait değil."Gifts From The Kitchen" kitabından. Okuduğum zaman 'ne iyi fikir' dedim kendi kendime.Malzemeleri haşladım ve sırayla kavanoza doldurdum , ağzını kapatıp, renkli peçete ve saman iple bağladım, tarifi yazıp ,iliştirdim. Mutfağımdan hediye " kış çorbası karışımı" hazır.

Malzemeler
  • 1 bardak haşlanmış fasulye
  • 1/2 bardak mercimek
  • 1 bardak nohut
  • 2,5 bardak süt
  • 1 bardak domates püresi
  • 1 yemek kaşığı un
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • tuz, karabiber, kırmızı biber, nane
  • yeterince sıcak su
Yapılışı
Unu 2 kaşık zeytinyağı ile kavurun, ılık sütü yavaş yavaş ekleyerek sürekli karıştırın.Süt kaynamaya başlayınca domates püresini ekleyin. Kısık ateşte kaynayan karışıma , fasulye- mercimek- nohut eklyerek kaynatmaya devam edin. Sıcak su ilave edin.Tuz , karabiber, kırmızı biber attıktan sonra, ayrı bir kapta 2 kaşık zeytinyağını naneyle ısıtın ve çorbanın üzerine gezdirin. Afiyet olsun.

0 Responses to "Kış Hediyesi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...