Kroket

Author: LUGAS // Category:


Pazar sabahı erkenden kalkılır ve kroket hazırlanır:)
Eşimin beğeneceğini düşündüğüm için özellikle denediğim bir tarif. Yağda kızartıldığı için bana biraz ağır geldi.Haşlanmış patatesiniz varsa çabucak hazırlanabiliyor.Tarifte top şekli verilip kızartılıyor ama susam ve çörek otum bittiği için son kalanları yassıltıp yuvarladım. Böyle daha iyi kızardı. Yuvarlayıp , yassıltarak susama bulanırsa az yağda arkası , önü çevrilerek de kızartılabilir.

Malzemeler
  • 1/2 kilo patates
  • 150 gr kaşar peyniri
  • 50 gr galeta unu ( ben biraz daha fazla koydum , yumuşak olmaması için hamur kıvamında olması gerekiyor)
  • 2 yumurta
  • tuz
  • 100 gr susam
  • 100 gr çörek otu
  • Kızartmak için zeytinyağı
Yapılışı
  1. Patatesleri haşlayın. Soğuduktan sonra rendeleyin ve pürtük kalmaması için elle yoğurun.
  2. İçine kaşar peyniri, tuz, 1 yumurta ve galeta ununu ekleyip yoğurmaya devam edin . Yumuşak hamur kıvamında olacak.
  3. Kalan yumurtayı çırpıp, şekil verdiğiniz kroketleri önce yumurtaya sonra susam veya çörek otuna bulayın.
  4. Hepsini hazırladıktan sonra, ısıttığınız yağda kızartın.

0 Responses to "Kroket"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...