Kırmızı Biber Salçası

Author: LUGAS // Category:


Geçenlerde annemle Tijen hanımın 'Her Güne Bir Yemek' kitabını karıştırırken salçanın tarif edildiği sayfada takıldım. Tarifi okudum yanındaki açıklamasını okudum ve anneme 'yarın salça yapalım mı' dedim. Annem de olur deyince ertesi gün markete gittik ve 3 kilo kırmızı biber aldık. Eve gelince hepsini yıkadım ve annemle saplarını çıkartıp çekirdeklerini temizledik. Sonraki işlemleri yapmak bana düştü. Biberleri 2-3 parçaya bölerek rondodan geçirdim. Kıyılan biberleri resimdeki tepsiye aldım. 2-3 yemek kaşığı tuz ekledim. Üzerini temiz bir tülbentle kapatarak balkonda güneş alan bir yere yerleştirdim. Her gün sabah ve akşam karıştırarak 4 gün sonra salça iyice suyunu çekip koyulaşınca kuru kavanozlara boşalttım. Salçanın üzerini kapatacak kadar zeytinyağı ilave ettim. Şimdi yemeklerime lezzet katıyor.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Kırmızı Biber Salçası"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...