KAZAN KEBABI

Author: LUGAS // Category: ,



Sınavlar bitti bakalım sonuçlar ne olacak merakla bekliyorum inşaallah o kadar çalışmama değmiştir. Sınavlar bitti rahatladım bloguma zaman ayırırım derken bu kezde fotoğraf makinası gitti inşaallah biriken tariflerim bitene kadar gelirde çekerim yine yemeklerimi makina yok diye değişik birşeylerde yapamıyorum resmini çekemem diye.

Kazan kebabını yemekteyiz yarışmasında duydum aslında ben bu yemeği yaparım ara sıra ama hep fırında yapardım adınada patlıcan kebabı deniyor sanırım. Programda tencerede yapıldığı için isminin kazan kebabı olduğunu söylemişlerdi bende bu kez tencerede yaptım bence böylesi daha güzel oldu fırında pişirince köftelerin iç kısımları pişmeyebiliyordu bazen ama bunda öyle bir sorun yok çok güzel pişti tadıda daha güzeldi. Bence denemeye değer değişik güzel bir yemek.
Malzemeler : (2 kişi için)
2 adet patlıcan
3 adet domates
2-3 adet yeşil sivri biber
sıvı yağ, tuz 1/2 su bardağı kadar sıcak su
isteğe göre 1 yemek kaşığı salça
Köfte için:
200 gr. kıyma
rendelenmiş soğan (bir adet soğanın yarısını rendeledim ben)
1-2 diş sarımsak
tuz ve arzu ettiğiniz baharatlar (kırmızı pul biber,karabiber vs.)
Yapılışı: Kıyma, soğan, sarımsak,tuz ve baharatları iyice yoğurup küçük köfteler hazırlıyoruz.
Patlıcanları alacalı soyup tuzlu suda bekletiyoruz verev şekilde bir parmak kalınlığında kesikler atıyoruz kopmayacak şekilde.
Domatesin 2 tanesininde kabuğunu soyarak yine kopmayacak şekilde bir parmak kalınlığında kesiyoruz.
Hazırladığımız köfteleri bu kesiklerin aralarına yerleştiriyoruz. Tenceremize diziyoruz. Üzerlerine sıvı yağı ekliyoruz 3-4 kaşık yeterli olur sanırım.
1/2 su bardağı sıcak suda salçayı eziyoruz yemeğimizin üzerine gezdiriyoruz (dilerseniz salça koymayabilirsiniz). Kalan 1 adet domatesi rendeliyoruz biberleri küçük küçük doğruyoruz onlarıda yemeğin üzerine ekliyoruz ve çok kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.Yaklaşık yarım saat içinde pişmiş oluyor.
Afiyet Olsun.

0 Responses to "KAZAN KEBABI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...