Kahvaltı

Author: LUGAS // Category:

Hazırladığım sofraları, sadece damak tadını değil , besin değerini de gözeterek hazırlamaya çalışıyorum. Tabii çocukların isteklerini de göz önünde tutmak lazım . Onlara da doğru beslenmenin önemini kavratmalı.Pazar sabahı için hazırladığım kahvaltı menüsü, yumurta, zeytinyağında patates, kaşar peyniri, kuru üzüm, zeytin ezmesi, portakal suyu ve cevizliden oluşuyor. Kuru üzümün faydaları tartışılmaz.Şekeri ve minareli bol. Kalsiyum açısından süt, yoğurt kadar zengin. Demir ihtiyacını doğal olarak karşıladığı için, kansızlığa çare. Ben bu kahvaltıda beyaz şeker ve reçel yerine doğal şeker içeren kuru üzümü tercih ettim. Kuru üzüm, bol enerji veriyor ama kalorisi düşük (100 gr. 79 kalori) .Tek başına yendiğinde yorgunluğa iyi gelen, kanı temizleyen bir besin. 100 gr. beyaz toz şeker 400 kalori.(iki tatlı kaşığı 40 kalori ediyor) , çayla kahveyle alınan günlük şeker oranına dikkat etmeli. Üstelik beyaz şekerin besin değeri yok ve tek başın tatlı olarak yendiğinde yorgunluk hissi verip, kısa zamanda acıkmamızı da sağlıyor.
Portakalın en bol olduğu zaman. Portakal suyu yüksek oranda C vitamini ve meyve şekeri içerdiğinden , protein ile birlikte alındığında demir emilimini artırıyor.Yumurta özellikle demir açısından çok zengin bu nedenle portakal suyu ile iyi bir ikili oluyorlar. Günde 1 yumurta protein ihiyacını karşılıyor.

Zeytinyağında patatesi çocuklarım severek tüketiyor. 5-6 patatesi kızartmalık doğruyorum. Geniş , yayvan teflon tencereye koyuyorum. 3 kaşık sızma zeytinyağı ve biraz tuz ekleyip , tencerenin kapağını kapatarak kendi buharında pişiriyorum(kısık ateşte). Patatesler yumuşayınca tencerenin kapağını açıp kıtırlaşmaları için biraz çeviriyorum. Bu arada bilinenin aksine zeytinyağının kızartma için palmiye ve fıstık yağından sonra en uygun yağ olduğunu öğrendim.Genellikle bizde kullanılan ayçiçek , margarin ve tereyağı kızartmaya uygunluk bakımından alt sıralarda.Bilgiye bu adresten bakabilirsiniz.
Cevizli kahvaltıda ekmeğin üzerine sürerek yediğimiz bir garnitür. Hazırlanışı şöyle: 1 su bardağı çekilmiş cevize, 1.5 yemek kaşığı sızma zeytinyağı, 1/2 çay kaşığı kimyon/karabiber/tatlı kırmızı biber, 1 tatlı kaşığı biber salçası, tuzla dövülmüş bir diş sarımsak ve 1 tatlı kaşığı su ekleyin . İyice halledin.Küçük kare kesilmiş ekmekler üzerine sürerek , kanepe şeklinde de hazırlayabilirsiniz.

0 Responses to "Kahvaltı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...