Ispanaklı Açma Börek

Author: LUGAS // Category:
Uzun yıllar yurtdışında yaşayan ablamın oralarda yufka bulunamaması sonucu evde kendi yaparak geliştirdiği açma yufka ile hazırladığı bu börekler oldukça nefis.Geçenlerde bir vesile ile kendisine uğrayacağımı söylediğimde benim içinde hazırlamış .Ben de bu fırsatı kaçırmak istemedim ve yanımda fotoğraf makinem olmadığı için cep telefonumla fotoğrafladım bu güzel börekleri.Ablama bir de buradan ellerine sağlık diyorum.

Malzemeler:
1 çaybardağı sıvıyağ
1 çaybardağı su
2 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı silme tuz
1 çay kaşığı şeker
aldığı kadar un
sos olarak:
1 bardak yoğurt
1 çay bardağı erimiş tereyağ
Ispanaklı börek içi
Yapılışı:
Hamur malzemelerini yoğuralım ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim.Hamurumuzu 30 dk. kadar dinlendirelim.Ceviz kadar yuvarlayalım ve unlayarak olabildiğince ince açalım.Yaklaşık 30 cm çapında olan yufkaya yoğurt ve yağ karışımından sürelim ıspanaklı içten bir sıra dizelim ve kol böreği gibi saralım.Daha sonra bu ruloyu kendi etrafında sararak gül böreği gibi saralım ve yağlı tepsiye dizelim.Bütün hamuru bu şekilde hazırlayıp üzerine yumurta sarısı ve susam,çörekotu serpelim ve 200C ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişirelim,fazla soğutmadan servis yapalım.

0 Responses to "Ispanaklı Açma Börek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...