İÇLİ KÖFTE

Author: LUGAS // Category:


İçli Köfte yaptım :) Çok sevindim. Hep korkar çekinirdim denemeye bir cesaret yapmaya karar verdim eşim çok istiyordu. İlk yapışım olmasına rağmen fena değildi en azından köfteler dağılmadan yapabildim gerçi şekil vermekde epeyce zorlandım. Bende yuvarlak yaptım ne yapayım ilk seferinde bu kadar olur tecrübe kazanmış oldum bir daha ki sefere daha güzel olacağından eminim. Betül'ü görmeliydiniz ellerim çok kirli olduğu için fotoğrafını çekemedim o da benimle birlikte aynı hareketleri yapıyordu elinde hamur varmış gibi çok tatlıydı onun da eline hamur verdim istemedi hayali köfteler yaptı kendince büyüdükçe çocuklar daha bir sevimli oluyorlar.


Hem haşlama hem kızartma yaptım ama kızartmanın resmini çekmeyi unutmuşum. Kızartması daha güzel oluyor hem görüntü hemde lezzet açısından. Bence mutlaka denemeniz gereken harika bir yemek tarifi nerden yazmışım hatırlamıyorum eski tarif defterimde buldum. Buradan isim veremediğim için özür dilerim kendisinden bu güzel tarif için de teşekkür ederim. Çok uzattım yine işte malzemelerim geliyor.


Malzemeler: (12 adet için)

1 su bardağı ince köftelik bulgur

1 su bardağından iki parmak eksik irmik

1 adet küçük boy soğan
1 adet yumurta

1 çorba kaşığı salça
tuz ve arzu ettiğiniz baharatlar
iç harcı için:

250 gr. kıyma

60 gr. margarin (çeyrek paket)
2 adet soğan

tuz ve yine arzu ettiğiniz baharatlar

Yapılışı: Öncelikle iç harcımızı hazırlıyoruz bunun için; soğanları çok küçük doğruyoruz. margarin yağıyla birlikte biraz soteleyip üzerlerine kıyma ve baharatları ekliyoruz. Kıymamız pişene kadar kavuruyoruz.
İç harcımız hazır olunca oda ısına gelene kadar bekletip buzdolabına koyuyoruz.
Derince bir kapta bulguru bir bardak sıcak su ile ıslatıyoruz. Üzerini örtüp dinlenmeye bırakıyoruz.
İrmiği de yine aynı şekilde bir kaba alıp üzerine irmikle aynı miktarda sıcak su ile ıslayıp üzerini örterek dinlendiriyoruz.
Bir saat kadar dinlendikten sonra irmik ve bulguru karıştırıp üzerlerine yumurtayı kırıyoruz. Salçasını tuzunu baharatını ekleyip elimizi ıslatarak iyice yoğuruyoruz.
Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz işaret parmağımızla bastırarak içini çok ince olacak şekilde oyuyoruz.
İç harcımızdan bir kaşık alıp hamurumuzun ortasına koyuyoruz ve kapatıp şekil veriyoruz.

(Resim çok karanlık çıkmış ellerim o haldeyken anca çekebildim )
Eğer haşlayacaksak kaynamış suya tuz ekliyoruz. Köfteleri içine atarak 10 dk. haşlıyoruz. Üzerlerine kızgın tereyağ dökerek servis ediyoruz.
Kızartma yapılacaksa bol sıvı yağda her iki tarafıda nar gibi kızarana dek pişirip servis ediyoruz.


Notlarım:
Ben haşladıklarımın üzerlerine salçalı tereyağ döktüm güzel oldu.
İç harcını bir gün önceden hazırlayıp buzdolabında bekletmek daha iyi sonuç veriyormuş ama ben son anda yapmaya karar verdiğim için margarinin donmasını bekleyemedim o yüzden de şekil veremedim kapatması zor oldu.
Afiyet Olsun.


0 Responses to "İÇLİ KÖFTE"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...