HAMMMBURGER VE MIHLAMA

Author: LUGAS // Category: ,


Hamburger ve mıhlama ne kadar zıt tarifler. Şu sıralar yine ders çalıştığım için pek bakamıyorum internete, baksam bile canım birşeyler yazmak istemiyor hiç. Bende fırsat bulmuşken çok sevdiğim iki tarifi paylaşayım dedim.
MIHLAMA
Mıhlamayı ben uzun zamandır merak ediyordum, ramazan ayında sahur vakti denedim ilk olarak. Bence gece için ideal bir tarif hem lezzetli, hem tok tutuyor, hem de mideyi yormuyor, ben bile bu kadar güzel yaptıysam işin ustaları kimbilir ne harika yapıyorlardır, bir de tabii trabzon peyniri bulma imkanımız olmadığından kaşar peynirine talim.
Trabzonda özel kavrulmuş mısır unuyla yapılıyormuş, Ankara'da hakiki mıhlama yapılan bir yer varsa mutlaka birgün yemek isterim bilenler mail atabilir.

1 su bardağı mısır unu

100 gr. tereyağı büyükçe iki kaşık kadar

1 su bardağı kadar rendelenmiş kaşar peyniri

1.5 su bardağı sıcak su

tuz

Yapılışı: Tereyağını bir tavada biraz eritip üzerine mısır ununu ekliyoruz ve kısık ateşte kavurmaya başlıyoruz. Mısır unu hafif renk almaya başlayınca sıcak suyu ilave edip bir taşım fokurdamasını bekliyoruz. En son üzerlerine kaşar peynirinide serpip bir kapak yardımıyla üzerini kapatıyoruz peynirler eriyince ocağı kapatıp sıcak sıcak yiyoruz, tuzu da unutmayın.
Kaşar peyniri yağlı olanlardan olsa daha güzel olur diye düşünüyorum.
HAMBURGER

Hamburgeri acaba neden bu kadar zararlı sayıyorlar? sonuçta et var içinde, domates var, kıvırcık var, soğan var bence çok besleyici bir öğün hele evde kendiniz sağlıklı koşullarda yapıyorsanız, hem sebze, hem et tüketmiş olur çocuklar. Ekmeğini de kendimiz yapıp daha sağlıklı hale getirebiliriz. Hafta sonları kahvaltılarda güzel bir sürpriz olmaz mı?

300 gr. kıyma


1 adet küçük boy soğan


1 çay bardağı kadar ufalanmış bayat ekmek içi


1 çay kaşığı hardal (çok gerekli değil)


tuz ve arzu ettiğiniz baharatlar karabiber, pul biber,kimyon


lezzetlendirmek için ketçap, mayonez, kıvırcık yaprağı, salatalık turşusu, domates dilimleri


Yapılışı: Kıyma, rendelenmiş soğan, ekmek içi, hardal, tuz ve baharatlar bir kaba alınarak iyice yoğurulur. Yumurta büyüklüğünde parçalar alınır harçtan ve elle bastırarak epeyce ince olacak şekilde köfteler hazırlanır köfteler zaten kızarırken toplanıyor. Az sıvı yağda kızatılır köfteler ve hamburger ekmeklerinin üzerine alınır, isteğe göre, bir dilim domates, bir dilim soğan, bir adet kıvırcık yaprağı, dilimlenmiş salatalık turşusu ketçap ve mayonezle tatlandırılır. Sanırım 5-6 köfte çıkar bu malzemeden ben yarısını kullanmıştım üç kişilik olmuştu.

Afiyet olsun.


Tarifler buradan.

0 Responses to "HAMMMBURGER VE MIHLAMA"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...