GÜZEL BİR BAYRAM GEÇİRDİM

Author: LUGAS // Category:
Herkesin geçmiş bayramını tekrar kutluyorum. Ben uzun yıllardır böyle keyifli güzel bir bayram yaşamamıştım. Hiç evde durmadık gezdik, akrabalarımızla görüştük en çok da kızımı mutlu görmek sevindirdi beni. Gördüğü herkese öpücükler dağıttı sarıldı kan çekiyor diye bir tabir vardır ya gerçekten inanıyorum. İlk defa gördüğü akrabalarımıza bile candan sarıldı öptü yavrum. Fotoğraf makinamı almıştım yanıma ama aklımın ucundan geçmedi fotoğraf çekip bu güzel bayramı kızım büyüdüğünde onunla paylaşmak. İnşallah hep beraber böyle nice mutlu bayramlar geçiririz.
Dün yaşadığım telaşlı günümü paylaşmak istiyorum.
Pazar günü bir arkadaşımıza gitmiştik. Kayınvalidem ev telefonumuzu aramış ulaşamayınca beni cep telefonumdan aradı. Korktum akşam vakti birşey mi oldu diye. Salı günü akrabaları bize gelmek istiyormuş "hazırlıklı ol yemek filan hazırla" dedi." Tam kesin değil ama gelirsek ben seni mutlaka ararım" dedi ve hiç ses seda çıkmadı ben de zaten acayip hastaydım kolumu kaldıracak halim yoktu. Aramayınca gelmeyecekler herhalde diye salı günü yani dün rahat rahat uzanırken telefon çaldı eşimin teyzesi kayınvalidemi aramış kayınbabam açmış telefonu "gelinine gitti" demiş. Teyzemde o yüzden aramış geldiyse bir konuşayım diye. Başımdan aşağıya kaynar sular döküldü sanki çok sinirlendim ben haber beklerken onlar yola düşmüş bile hemen koştur koştur evi toparladım düdüklü tencereye barbunya yemeği koydum yine başka bir düdüklü tencereye mercimek çorbası koydum tavuk vardı evde onu haşlamaya başladım bir yandan da pilav yapmak için pirinç ısladım zaten yaprak sarmam da vardı yeter di bu kadar yemek hepsini tam bir saat içinde hazır ettim. Giyindim hazırlandım kapı çaldı kayınvalidem elinde bir paketle gelmiş. Bizim oturduğumuz apartmanda başka akrabalarımız da var, dedi ki; "önce oraya gidiyoruz yemeği orda yiyeceğiz sonra sana çay içmeye geleceğiz" yine sardı beni bir telaş çayın yanında ikram edecek hiç birşey yok evde marketi aradım tatlı getirttim sakallı poğaça yaptım. Bu arada kızım perişan haldeydi ben koştururken onunla ilgilenemedim çok uykusu vardı uyutayım diye üzerini çıkardım kapı çaldı. Kayınvalidem "seni bekliyorlar gel orada oturalım" dedi. Neyse onada kabul dedim çıktım yemek yedik hemen çay koymuşlar ben bizde içelim diye ısrar ettiysem de getiremedim misafirleri başka bir gün de sana geliriz dediler .Betül artık iyice huysuzlanmış dı evime geldim yavrumu uyuttum. Söylene söylene oturdum onca yemek tatlı hepsi kaldı. Kayınvalidem neden beni aramadı geliyoruz diye hadi aramadı hem çayı sende içeceğiz diye söz verip misafirler neden gelmedi işte ben belimin ağrısıyla hastalığım bir yandan öyle kalakaldım. Sonra akşam üstü bana da geldiler artık biraz oturup gittiler.
Evet böyle işte bu olayda bir insanın zor zamanlarda ne kadar pratik çözümler üretebileceğini kısacık ir zamana onca iş sığdırabileceğini anlamış oldum. Yoruldum ama değdi sanırım. Yemekler dondurucuya girdi yine ansızın bir misafir olursa ki mutlaka olacaktır çünki benim misafirlerim hep son anda arayıp biz geliyoruz derler hazır yemeğim var telaş yapmamış olurum en azından. Yaptığım tüm yemeklerin tarifini vereceğim.
Herkese sevgilerimi saygılarımı iletiyorum yaklaşan yeni yılınızın sizlere sağlık, mutluluk getirmesini diliyorum..

0 Responses to "GÜZEL BİR BAYRAM GEÇİRDİM"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...