Fırında Makarna ve Kekik

Author: LUGAS // Category:
Önce kekikten başlayayım anlatmaya.Cumartesi pazardaydım . Ona, buna bakarken kalabalığın arasında, birden tezgah ilişti gözüme, üzerindeki herşey Antalya'dan gelmiş. Taze kekik , çeşit çeşit peynirler, tandır ekmeği, zeytin, baharatlar. Taze kekik bu hafta son dedi , satıcı. Haftaya kurusu gelir artık. Kilosu 25 YTL.Kokusu etrafı sarmış . Aldım tabii, hem taze yemek , hem de birazını kurutabilmek için.Eve döner dönmez bir tutam kekiği incecik doğrayıp , yeşil soğanla karıştırdım. Üzerine zeytinyağı, limon, çok az sulandırılmış sarımsak gezdirdim. Kekik salatası tatlansın diye beklerken, dolabımdan hiç eksik olmayan lor peynirimi biraz çörek otu ile karıştırıp kara ekmeğime sürdüm.

En sevdiğim minik domateslerle birlikte bir öğünlük tabağım iştah açıcı oldu. Aman benim iştahım açılmasın:) Biraz ot , biraz peynirle hemen doyuvereyim...
Kekik salatasıyla birlikte , mutfak saksısı maydanozları eşliğinde fırında makarna sofrada. Bizde sık sık pişer ve sevilerek tüketilir.Yapımı da pratik diyebilirim. Hem besleyici, hem de doyurucu bir yemek.Çocuklulara özellikle tavsiye ederim. Çünkü kızlar hiç reddetmez...

Malzemeler
  • 350 gr fırında makarna
  • 2 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri (miktarı artırabilirsiniz, ben fazla fazla koyuyorum)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 5 adet yumurta
  • 2 bardak süt
  • tuz , karabiber

Yapılışı
  1. Fırında makarna , iç boşluğu fazla olan iri makarnadır. Büyük marketlerde satılıyor. Makarnaları kırmadan suyunu çekene kadar(diri olacak şekilde) haşlayıp, üzerine bir miktar soğuk su dökerek kapağını kapatıp bir kenara koyun. Soğuyunca, makarnayı elekten geçirip tuz ve karabiber ekleyin.
  2. Kare borcam tepsiye makarnaların yarısını elinizle düzelterek yayın.Üzerine zeytinyağının yarısını gezdirip, 1 subardağı veya daha fazla kaşar peynirini makarnaların üzerine ekleyin. Sonra makarnaların diğer yarısını düzelterek tepsiye yerleştirip, kalan yağ ve peynirleride üzerini kapatacak şekilde yayın. Makarnaların havaya kalkmadan düzgün bir şekilde yerleştirilmeleri önemli.
  3. Tüm yumurtaları bir kaba kırıp , çatalla iyice karıştırın ve içine sütü katın.Bu karışımı makarnanın üzerine yavaş yavaş gezdirerek dökün. 200 C 'de üzeri kızarana kadar pişirin. Kare dilimlere bölerek servis yapın.

0 Responses to "Fırında Makarna ve Kekik"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...