Fındıklı Kurabiye

Author: LUGAS // Category:


Kurabiyeleri yapalı 2 hafta oluyor. Yaptıktan hemen sonra 5-6 tanesini ayırdım ve geri kalanını buzluğa koydum. Onları da ikişer ikişer iş yerime getirip çayımın yanında tükettim. Tarifi Oktay Usta'yla Lezzet Yolculuğu kitabından aldım. Tabi ki margarin kullanmadım ayrıca tariften farklı olarak kurabiyelerin üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra fındığa batırdım.

Malzemeler:

  • 1 paket tereyağ (ben 50 gr tereyağ ve 1 çay bardağı zeytinyağı kullandım)
  • 1 su bardağı + kurabiyeleri batırmak için fındık
  • 2 adet yumurta (birinin sarısı ayrılacak)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Alabildiği kadar un
Yapılışı:

Bir kaba yağı, yumrtayı, toz şekeri ve toz fındığı koyup karıştırın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı ilave edip yoğurun. Kıvamı kulak memesinden biraz daha yumuşak olacak ama benimkiler daha sert oldu. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yuvarlayarak dizin. Üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra bir kaseye koyduğunuz fındığa batırın. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Ben biraz fazla beklettiğim için kurabiyeler de biraz sert oldu.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Fındıklı Kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...