FIRINDA TAVUK

Author: LUGAS // Category:

Malzemeler:

1 adet bütün tavuk

1 baş soğan

3-4 diş sarımsak

2 çorba kaşığı yoğurt

1 çorba kaşığı salça

1 çorba kaşığı ketçap

1 çorba kaşığı sıvı yağ

tuz ve arzu ettiğiniz baharatlar


Yapılışı: Sarımsak ve soğanı genişce bir kaba rendeliyoruz içine yoğurt,sıvı yağ,salça,ketçap tuz ve dilediğimiz baharatları ekleyip iyice karıştırıyoruz.
Tavuğumuzu güzelce yıkıyoruz tüyleri varsa ocak üzerinde yakıp temizliyoruz.
Bütün halde her tarafını sosa buluyoruz.Bıçakla tavuğa çizikler atarsanız hem pişmesi kolay olur hem sos içine de girmiş olur ve daha lezzetli olur.
Fırın poşetine tavuğumuzu koyup ağzını sıkıca bağlıyoruz.İğne yardımıyla poşetin üzerini birkaç yerinden delip fırın tepsisine yerleştiriyoruz ve orta ısılı fırında yaklaşık bir saat pişiriyoruz.
Notlar:
Benim fırınım dereceli değil 1 2 3 4... gibi kademeleri var ben 4 derecede pişiriyorum genelde yemeklerimi sanırım 175 dereceye denk geliyor.
Tavuğu sosa buladıktan sonra buzdolabında 2-3 saat bekletirseniz daha leziz olur. Dışarıda satılan kızarmış tavuklardan daha lezzetli ve daha sağlıklı bence hem de daha ucuz orta boy bir tavuk 4.5 ytl ve dört kişi ağırlyabilirsiniz.Sunumuda çok güzel ben biraz kanat kısımlarını yaktım bunun için tavuğu koyduğumuz poşetin üzerine alimünyum folyo örterseniz sarmadan sadece üzerine koyarsanız yakmadan pişirirsiniz tavuğunuzu benim sonradan aklıma geldi maalesef.
Afiyet Olsun :)


0 Responses to "FIRINDA TAVUK"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...