FIRINDA SEBZELİ KUZU GERDAN

Author: LUGAS // Category:

Bu akşam eşim eve geç gelecekti yemek telaşım olmayacak diye sevinirken okuldan aradı ve "ben geliyorum açım" dedi. Ne pişirsem diye düşünürken derin dorucumda kalan iki parça kuzu gerdan çarptı gözüme ve böyle bir yemek çıktı evde olan malzemelerimden ismini ne koyacağımı bilemedim sanırım en uygunu bu oldu fırında sebzeli kuzu gerdan :) Pişince fotoğraf çekmeyi unutmuşum maalesef ama başka bir gün yaptığımda eklerim.


Malzemeler:

2 adet kuzu gerdan

2 adet patates

4-5 adet mantar

2 adet yeşil biber

1 adet domates

2 kaşık zeytin yağ

1 adet soğan

3-4 diş sarımsak

yarım limonun suyu

kekik,tuz ve arzu ettiğiniz baharatlar


Yapılışı:
Eti genişçe bir kaba alıyoruz.
(Et biraz çiğ kalır endişesiyle mikrodalgada eti çözerken fazladan 10 dk. kadar pişirdim. Sizde 5-10 dk. pişirip sonra yaparsanız yemeği daha güzel olur sanıyorum.)
Elma dilimi şeklinde doğradığımız patates, yarım ay şeklinde doğranmış soğan, küçük doğradığımız mantar, domates,yeşil biber, tuz, kekik, rendelenmiş sarımsak ve limon suyunu etlerin üzerine ekliyoruz ve iyice harmanlıyoruz.

Pişirme kağıdının üzerine alıp sıkıca kenarlarını kapatıyoruz. Kağıdı iğneyle bir kaç yerinden delip orta ısılı fırında 30-35 dk. kadar pişirip servis ediyoruz.

Malzemeler harmanlandıktan sonra yarım saat kadar beklese daha lezzetli olurdu sanırım ama benim acelem olduğu için hemen pişirdim sizler bekletirseniz daha güzel bir sonuç alacağınıza eminim ;-)

Afiyet Olsun..

0 Responses to "FIRINDA SEBZELİ KUZU GERDAN"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...