EZOGELİN ÇORBASI

Author: LUGAS // Category:

Malzemeler:
1/2 su bardağı kırmızı mercimek
1/2 su bardağı pirinç ve ya ince bulgur
1 çorba kaşığı salça
1 küçük boy soğan
tuz, kuru nane, pul biber
4-5 kaşık sıvı yağ
7-8 bardak kadar su ve ya et suyu
Yapılışı: Bulgur ve mercimeği ayıklayıp yıkıyoruz. Ben azıcık pirinçde ekledim bulgurun içine. Bir tencerede incecik kıyılmış soğanı ve salçayı kavuruyoruz soğanları fazla sarartmadan.
üzerine sıcak suyumuzu ekleyip bulgur ve mercimeği de ekliyoruz. Tuzunu ve arzu ettiğiniz baharatları ilave ediyoruz. Mercimek ve bulgurlar iyice yumuşayıp ezilene kadar kaynatıp üzerlerine nane serperek servis ediyoruz.
7-8 bardak yazdım suyu ama bazen daha fazlada çekebiliyor bulgur ve mercimeğin cinsine göre. Düdüklü tencerede pişirmeyecekseniz zaten koyuluğunu ayarlayabiliyorsunuz suyunu çektikçe kaynar su eklersiniz ama düdüklü tencerede bazen dibi tutabiliyor ben o durumu bir türlü aşamadım normal tencerede de hem çok daha uzun sürede pişiyor hem o lezzeti bulamıyorum her defasında azıcık dibinin tutmasına razı oluyorum. Genellikle blenderden geçirip servis ediyorum öylesi daha hoş oluyor.
Afiyet Olsun.

0 Responses to "EZOGELİN ÇORBASI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...