Etli Kuru Biber&Patlıcan Dolması

Author: LUGAS // Category:


Bayramda bu dolmaları yapabilmek için, bayram öncesi Hatice ile Gimat'a gittiğimizde iplerde asılı duran biberlerden de alıverdim. Gimata gitmemizin asıl sebebi bana hurma almamızdı :). Tabi yine kendimizi tutamayıp doldurduk çantaları. Biberin iç malzemesi çok lezzetliydi fakat kendisi aşırı derecede acıydı. Bayramın son gününde ailelerimize verdiğimiz yemekte halimizi görmeliydiniz :). Acı olmayan biberlerle denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:

  • Toplam 20 adet biber veya patlıcan kurusu
  • 300 gr dolmalık kıyma
  • yarım su bardağı pirinç
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 adet domates
  • domates püresi ve bibercik
  • 2 diş sarımsak(ben buzluktaki ezilmiş sarımsaklarımdan kullandım)
  • 3-4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • yarım demet maydanoz (evde ne kadar varsa onu kullandım)
  • 1 çay kaşığı nane
  • tuz, karabiber
  • sevdiğiniz baharatlar (ben hepsinden çok az olmak koşuluyla yenibahar, sumak, tatlı kırmızı biber, kimyon kattım)
Yapılışı:

Kuru biber ve patlıcanları bol suda yumuşayana kadar haşlayın ve süzüp bir kenara alın. Kıymaya küçük doğranmış soğan, sarımsak, maydanoz, domates rendesi, bibercik, nane, 1-2 çorba kaşığı zeytinyağı, tuz ve baharatları ekleyip yoğurun. Sıcak suda 10-15 dk bekletilmiş pirinci de ekleyerek karıştırın. Kıymalı harcı biber ve patlıcanlara doldurun. Dolmaları tencereye yerleştirin. Üzerine zeytinyağı gezdirin. Bir kenarda yarım bardak suya biraz domates püresi ya da salça ekleyerek karıştırın. Bunu da tencerenin kenarından ekleyin. Su kaynadıktan sonra altını kısarak yavaş yavaş pişirin.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Etli Kuru Biber&Patlıcan Dolması"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...