Elma ve Tatil

Author: LUGAS // Category:

Ankara 'da zorunlu kar tatili vardı dün. Buzlu, sert soğukla birlikte sevimli güneş ışınları insana enerji verirken mutfakta geçen saatler boyunca, uzun zamandan beri yapmayı düşündüğüm Dilek'in(Dilek 'çe) elmalı tarifini - kendime göre biraz değiştirerek uyguladım. Sonuçta ikinci, hatta üçüncü dilime bile hayır denemeyecek bir pasta ortaya çıktı. Hamuru çok lezzetli ve hafif , hatta evin güzel kokması için bile bu pasta pişirilir...
Malzemelerin tamamını kullandığınızda , 6 adet küçük tart kalıbı ile 1 adet 20 cm lik tart kalıbına uygulayabileceğiniz miktarda pasta elde ediyorsunuz.

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 150 gr şeker
  • 1 paket vanilya
  • 175 ml zeytinyağı
  • 400 gr kepekli un(ben daha fazla kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 6 yemek kaşığı süt
  • hindistancevizi ve tarçın
  • Üzeri İçin: 5-6 adet Amasya elması, iki kaşık şeker, tarçın

Yapılışı

  • Hamur için verilen, un ve kabartma tozu hariç, tüm malzemeleri karıştırın. Unu eleyerek ekleyin. 400 gr un yeterli gelmediği için ben fazladan un ilave ettim. Unla birlikte kabartma tozunu da eleyin.
  • Elmaları soyup , yarım ay şeklinde incecik dilimler halinde kesin.Şeker ve tarçınla karıştırın.
  • Kalıba serdiğiniz hamurun üzerine elma harcını yayıp , üzerine merdane ile açıp şeritler halinde kestiğiniz hamuru yerleştirin.
  • 200 derecede pişirerek, soğuduktan sonra pudra şekeri serperek süsleyin.

0 Responses to "Elma ve Tatil"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...