Çilekli Pasta (İyi ki Doğdun Esra )

Author: LUGAS // Category:
Başlıktan da anlaşılacağı gibi bugün sevgili ablacığım Esra' nın doğum günü. Gönül isterdi ki onun için çok daha güzel bir masa hazırlayayım ama uzun süredir devam eden göz rahatsızlığım yüzünden sadece doğum günü pastasını yapabildim. Geri kalan yiyecekleri ise annem hazırladı.
Esra' cım tekrar tekrar doğum günün kutlu olsun, iyi ki doğmuşsun, iyi ki varsın ve iyi ki benim ablamsın :) seni seviyorum...
Pandispanya için malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 4 yemek kaşığı sıcak su
  • 150 gr toz şeker
  • 1 paket vailya şekeri
  • 100 gr un
  • 100 gr nişasta
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
Yapılışı:
  1. Yumurtalari yüksek ayarda mikserle çırpıp üzerine sıcak suyu ilave edin ve tekrar 1 dk çırpın.
  2. Seker ile vanilya sekerinide yumurtaya ekleyip birkaç dakika daha cirpin.
  3. Önceden ayrı bir kapta karistirdiginiz un,kabartma tozu ve nişasta karisimini karistirirak ekleyin.
  4. Yuvarlak ve mümkünse kilitli bir kek kalıbını yağlayıp karışımı kaba dökün. Önceden isitilmis firinda 180°de yaklaşık 30-35 dk pişirin. Pişme işlemi bittikten sonra keki ılımaya bırakın ve daha sonra naylon bir ip yardımıyla keki ikiye bölebilirsiniz.

Pasta için krema: Ben bu sefer hazır krema kullandım, bilmek isteyenler için Dr Oetker vanilyalı pasta kreması. Ama evde hazırlamak isteyenler içinde daha evvel yayınladığım profiterol tarifime bakabilirler aynı kremayı pastalarımda da kullanıyorum.

Kremayı pastanın her iki katına da sürüyorsunuz, araya ise 1 kase doğranmış çilek, 1 orta boy yumuşak şeftali ve 1 adet muz parçaları koydum. En üste kremayı sürdükten sonra buzdolapta 1 saat soğumaya bırakın. Bu esnada çilek sosunu hazırlayacağız.

Çilek sosu için malzemeler:

  • 500 gr çilek
  • 1/2 pudra şekeri
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1/2 su bardağı vişne suyu

Yapılışı : Rondoda çilek,vişne suyu ve pudra şekerini iyice karıştırıp püre haline getirin. Nişastayı çok az su ile açıp püreye ilave edin ve ocakta hafif kaynamaya başlayınca kadar kaynatın. Daha sonra oda sıcaklığında soğumaya bırakın.

En son ; çilek sosunu soğuduktan sonra buzdolabında beklettiğiniz pastanızın üstüne dökebilirsiniz. Ben pastayı rendelenmiş bitter çikolata ile süsledim dileyen sadece çilek ile de süsleyebilir. Afiyet olsun..

0 Responses to "Çilekli Pasta (İyi ki Doğdun Esra )"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...