Cevizli Tatlı

Author: LUGAS // Category:


Bu tatlıyı dergiyi ilk aldığımda yapmak istemiştim ama kısmet bu seneyeymiş. Tatlıyı yaptım ama görüntüsü maalesef dergideki gibi olmadı. Dergideki tatlılar top top ve üzerindeki şekiller çok hoştu. Ben de fotoğrafı güzelleştirmek için mutfak penceremin önündeki çiçeklerle bir fotoğraf olsun istedim.

Malzemeler:

  • 2,5 su bardağı un
  • yarım su bardağı irmik (ben 1 bardak kullandım)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 bardaktan biraz az zeytinyağı
  • yarım su bardağı şeker (daha az da kullanabilirsiniz)
  • 1 poşet kabartma tozu
  • 1 çay bardağı az çekilmiş ceviz
Şerbet için:
  • 3 su bardağı toz şeker (2 bardak kullandım)
  • 3 su bardağı su (2,5 bardakkullandım)
  • 3 çorba kaşığı limon suyu (bence 1-2 damla kullanın)
Yapılışı:

Un, irmik, yoğurt, zeytinyağı, tozşeker ve kabartma tozunu çukur bir kapta karıştırıp yoğurun. Benim hamurum ço yumuşak bir hamur oldu, size tavsiyem hamura biraz daha un katmanız. Hamuru 30 dk dinlendirin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp içine ceviz ilave edin. Elinizle yuvarlayıp üzerini çatalla çizerek şekillendirin. (ben bu aşamayı pek beceremedim) Yağlanmış fırın tepsisine dizip önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-25 dk pişirin. Soğumaya bırakın.
Şerbet için tozşeker ve suyu tencereye alıp orta ateşte kaynatın. Limon suyunu ekleyip bir taşım daha kaynatın. Ocaktan alın. Sıcak şerbeti tatlının üzerine gezdirin. Şerbeti çekene kadar bekletip servis yapın.

Afiyet olsun..

* Tarif Lezzet dergisinin Kasım-2004 sayısından alınmıştır.

0 Responses to "Cevizli Tatlı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...