Bir İlkbahar Yemeği

Author: LUGAS // Category: ,


Zeytinyağlı Bakla


Artık kışın yaz sebzelerini , yazın kışa ait olanları tüketebildiğimizden, hangi yiyecek hangi mevsime özgüydü karıştırır olduk. Bakla bir bahar sebzesi. Zeytinyağlısı dışında farklı pişirimi varmı bilmiyorum. Dereotu ve sarımsaklı yoğurtla bütünleşen bir lezzet.
Dün alışverişe gittim ve tek tek taze küçük baklaları seçtim. Akşam da bugün yenebilmesi için hemen zeytinyağlı pişirdim. Zeytinyağlı yemeklerin lezzetlenebilmeleri için piştikleri tencerede soğutulmaları ve bir gece dinlendirildikten sonra tüketilmeleri gerekiyor.
Mevsim bitmeden bu yemeği mutlaka bir deneyin....

Malzemeler
  • 600 gr taze bakla
  • 2/3 demet dereotu
  • 1 baş orta boy soğan
  • 5 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • 2 çay kaşığı un
  • 1/2 yemek kaşığı salça (isteğe bağlı)
  • 1 küçük limonun suyu
  • 1 adet kesme şeker
  • tuz
  • 2 bardak su
Yapılışı

  1. Bakla ve dereotunu ayıklayın. Dereotunu ince doğrayıp bir kenara alın.
  2. Soğanı soyup ince ince doğrayın.Yağ, limon suyu, un ile birlikte tencereye alın ve tüm malzemeyi iyice karıştırın .
  3. Düdüklü tencerede pişirdim. Baklaları enine ikiye bölebilirsiniz fakat daha güzel gözükmesi için ben bölmedim.
  4. Baklaları tencereye koyup salçayla birlikte orta ateşte birkaç kez karıştırın. Suyunu ekleyin. Tuz ve şekerle karıştırıp, baklalar yumuşayıncaya değin pişirin.
  5. Piştikten sonra kıyılmış dereotuyla karıştırın.
  6. Soğutup dinlendirdiğiniz yemeği, sarımsaklı yoğurtla servis yapın.

0 Responses to "Bir İlkbahar Yemeği"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...