Bir Hamur 3 Tarif

Author: LUGAS // Category:
Hastane de yatılı olarak fizik tedavi gören kayınvalidemi ziyaret için cumartesi günü yaptım bu lezzetleri.Sık sık yaptığım ve çok memnun olduğum açma hamurumu bu defa 3 farklı şekilde kullandım.Ben daha önce verdiğim tarifte ufak değişiklikler yaptım.Öncelikle zeytinyağı kullandım ve bir miktar azalttım yağ miktarını,bir ölçü için 4/3 bardak zeytinyağı kullandım.1 yemek kaşığı mahlep ekledim hamuru yoğururken,pişerken misler gibi kokuyordu(Aynı pastanelerdeki gibi).Ve eklenen unun elenmiş olması en önemli püf noktalarından biri.Hamur çok yumuşak olacak,kulakmemesi ölçüsünden biraz daha yumuşak olacak.Un miktarı arttıkça daha sert bir açma elde ederiz. Şeker ölçüsünü 3 yemek kaşığı olarak kullandım.Daha sonra mayalanması için üzerini ıslak bezle örterek 50c ısıttığım fırında beklettim çabuk mayalanması için(fazla vaktim olmadığı için).Yukarıdaki peynirli domatesli pastane pidesi en çok beğenilen oldu itiraf etmek gerekirse.
Yine aynı anda iki ölçü olarak mayaladığım hamurun bir miktarı ile bu peynirli rulo poaçaları yaptım.Ben hamuru yoğururken içine çörek otu ekliyorum.Hem yerken ve tepsiden alırken asla dökülüp ziyan olmuyor hem de tadı ve kokusu hamura geçip oldukça şirin bir görüntü veriyor hamurların arasındaki çörek otu tanecikleri.


Bunlarda sade düğüm çörekler.İç kullanmadan elimde uzattığım hamura düğüm atıp yumurta sarısı sürdüm ve 200C ısınmış fırında pişirdim.Hastane bahçesinde çay ve sohbete eşlik etti bu yaptıklarım.Denemek isteyenler için tarif
burada.Afiyet olsun.






0 Responses to "Bir Hamur 3 Tarif"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...