Bir Güzel Gün

Author: LUGAS // Category: ,
Bu güzel günün hikayesi 3 Haziran günü yazılacaktı. Fakat bizim " kurcalama canavarı" Zeynep , fırsatını buldukça bilgisayarda tıklamalar yapıyor. Kendine göre masaüstü yerleşiriyor.Ama işte bu sefer olan oldu iki gün internete bağlanamadık. Ve yardım almaksızın sorunu çözümleyemedik.Bu ilk değil , böyle giderse son da olmayacak galiba...
Neyse Cuma gününe dönelim. Önemli ve heyecan dolu bir gündü, çünkü Ayşe ilk diplomasını aldı.Ve hatta kepini havaya fırlatarak ana sınıfından mezun oldu.Ayşe'nin ve arkadaşlarının harika, rengarenk, cıvıl cıvıl gösterisini seyrettik. İngilizce -Türkçe şarkılar söylediler. Danslarıyla , sözleriyle bizi şaşırttılar.Dere kuşu, çiçekler, güneş , orman hayvanları kurgusuyla çok güzel bir eserin parçalarıydı. Öğretmenimiz Rasime Ünlü Hanım'ın sevgisiyle ve tecrübesiyle bezenmişti herşey.Daha nice yıllara , daha nice diplomalara...
İşte O güzel günde Ayşe ve Zeynep ile birlikte heyecanla tören vaktini beklerken hazırladığım yemek:Gayet kolay, değişik bir Osmanlı yemeği. Tarifi Tuğrul Şavkay 'ın " Osmanlı Mutfağı" isimli kitabından aldım.


Tuzsuz Peynirden Sakızkabağı Dolması

Osmanlı yemeğinde domates olmaz ama ben peynirle domatesi birbirine çok yakıştırdığım için,yemeği tavada çevirdiğim domates dilimleriyle servis yaptım. Güzel oldu...

Malzemeler
  • 1 kg sakızkabağı (750 gr kullandım)
  • 600 gr . tuzsuz peynir (Lor ve tuzlu peyniri karıştırdım)
  • 1 bağ maydanoz
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
Yapılışı
  1. Kabakları yıkayın. Sap kısımlarını kesip, dışlarını kazıyın.İçini oyup boşaltın.
  2. Maydanozu ince ince kıyıp peynirle karıştırın. Dolmaların içine doldurun.
  3. Tencereye dizip , üzerine zeytinyağı gezdirin.Suyunu ekleyip, kısık ateşte, kabaklar yumuşayana dek, yaklaşık 30 dakika pişirin.

0 Responses to "Bir Güzel Gün"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...