Bir Dilim Asla Yetmez

Author: LUGAS // Category:

Kiye Marzipanlı Tartın fotoğraflarını gönderince , benimkini kaldırmayı uygun gördüm. çünkü gerçekten nefis ve olması gerektiği gibi gözüküyor. Ben tarifi aslına sadık kalarak yeniden deneyeceğim.
Marzipanlı Elmalı Tart
Kiye tarifte Creme Fraiche den bahsetmişti. Ben onu bulamadığım için ballı krema yapıp üstüne sürdüm. Annem keşke üstüne sürmeseydin tart olduğu belli olmuyor dedi.Bir daha ki sefere tabağın kenarına koyacağım. Ben reçelin tanelerini yani kayısıları eklemedim.Real'de 125 gr lık marzipan hamuru buldum( Almanya 'dan ithal Ruf marka)ve tümünü kullandım. Esas tarifte 200 gr diyordu. Margarin yerine 4 yemek kaşığı zeytinyağı kullandım. Tarifi Kiye 'nin yorumuyla aynen yazıyorum:
*******
Sevgili asli ,sana bahsettigim elmali ve kayisi recelli marzipan tartin tarifi icin malzemeler:
200 gr marzipan (marcipan)
75 gr margarin yada tereyagi
3 yumurta
75 gr (1 1/4 dl) un
½ cay kasigi kabartmatozu
1-2 elma
3-4 yemek kasigi kaysi receli
tarcin
marzipan ve margarini iyice cirpilir ve yumurtalar tek tek kirilarak cirpilir. Un ve kabartma tozu ilave edilerek karistirilir. 24 cm lik yagli bir tart kalibina konur, ve üzeri spatula ile düzeltilir. Elmalar soyulur ce ince dilimlenir ve hamurun üzerine güzelce dizilir. Elmalarin üzerine kayisi receli bir firca ile sürülür. 200 derecede 20-25 dakika önceden isitilmis firinda pisirilir.
Ilik vaya soguk servis edilebilinir üzerine tarcin serpilerek. Yaninda creme fraiche ile servis edilir. Creme fraiche nin tam türkce karsiligini bilmiyorum. Ama senin bildigini saniyorum yada arastirip bulabilecegini umut ediyorum. Bu bir krema.
Mutlaka denemeni tavsiye ederim, cok basit ve lezzetli bir tart.
Sevgilerimle
*******************

Yeni ve değişik bir lezzeti paylaştığın için teşekkürler Sevgili Kiye .

0 Responses to "Bir Dilim Asla Yetmez"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...