Bamya Pazarda

Author: LUGAS // Category: ,

Bugün iş çıkışı koşa koşa semt pazarına gittim. Birkaç gündür Ayşe 'nin okulu benim işim derken doğru dürüst mutfağa girememiştim. Pazarda bamyayı görünce dayanamayıp hemen tarttırdım. Elimi çantama atıp cüzdanı bulamayınca şaşkına döndüm.Pazarcı amca " olsun al haftaya ödersin " diye ısrar etsede borçlu olmayı hiç sevmem. Bir koşu arabaya gidip bozuklukları toparladım. Aklım bir sürü şeyde kaldı ama pazardan yalnızca yarım kilo bamya ile döndüm.Cüzdan nerede diye telaşa kapılmıyorum çünkü sürekli çanta değiştirdiğimden ilk defa başıma gelmiyor.Doğru eve, önce cüzdan yerinde mi diye kontrol, sonra ellerimi yıkayıp mutfağa...
3/4 çay bardağı kadar kuru börülceyi sıcak suda ıslattım hemen.Sonra sıra en sıkıcı fasıla geldi: Bamyaların ayıklanması... Anneannemden gördüğüm üzere baş kısımlarını koni biçiminde ayıkladım.Anneannem uç kısımlarını da lezzetini içine alsın diye minicik keserdi, ben bazılarına uygulayabildim. İş acele olunca herşey büyüyor gözde. Yarım kilo bamyanın ayıklanması da bitmek bilmedi. İyice bollaşınca derin dondurucuya da koymak istiyorum bu sene ama bu ayıklama işi yardımcısız olmaz.
Neyse ,bamyaları ayıklayıp ,süzgeçte tertemiz yıkayıp kenara koyduktan sonra, 1 baş orta boy soğanı , 1 adet sivri biberle incecik doğrayıp tencereye attım. Üstüne 4 yemek kaşığı zeytinyağı. Tencerenin kapağını kapatıp kısık ateş açınca ben domateslere doğru koştum. Bol domatesli olacak bu yemek , 4 iri domatesi rendeledim.Limon suyuda sıkmak gerek , limonsuz bamya olur mu ? Süner sonra.Bu arada soğanlar kendini bırakmış tencerenin içinde hemen yarım kaşık domates salçasıyla birlikte rendelediğim domatesleri attım. Bir iki taşım kaynatıp üstüne iki bardak sıcak su,karışım kaynadıktan sonra bamyalar gösteriye başlayabilir. Ardından börülce limon suyu ve tuz. Lezzetli ve bereketli olur niyetiyle tencerenin kapağını kapattım.Bamyanın kendine has kokusu duyulana kadar pişecek. Açlık had safhada ama biraz daha sabır . Yemeğin pişmesine ve tüm ev ahalisinin gelmesine az kaldı...

Zeytinyağlı Börülceli Bamya Yemeği

0 Responses to "Bamya Pazarda"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...