Bahçede Kış Hazırlıkları

Author: LUGAS // Category:
Bahçede kışa giriyoruz yavaş yavaş. Öncelikle yazdan kalan ve zamanı geçmeye başlayan bitkilerin sökülmesi gerekiyor.Salatalık ve domatesler hala büyümeye devam ediyor. Fakat diğer bitkiler,(bamya kabak, mısır) sökülüp "kompost" uygulaması için toprak altına gömülecek.
Nedir kompost?Bahçenin eve uzak bir köşesine derince bir çukur açıyorsunuz. Buraya sebze artıkları, kuru yapraklar, ayıkladığınız bitkiler, kısaca organik ne kadar çöp varsa dolduruyorsunuz. Üzerini biraz toprakla kapatabilirsiniz. Bu artıklar bahara kadar çürüyecek ve gübre haline dönüşecek.Sebze bahçesi ve diğer bitkiler için oldukça besleyici ve organik, zarasız gübre olacak.Zamanı gelince bu gübre elekten geçirilip çıkan toprak özellikle sebze bahçesine kullanılacak. Ne güzel değil mi?Bahçe de oluşan artık bitkileri değerlendirmek için kompost uygulamasının tam zamanı.

Yığınla yeşil domates var, kızarırlar mı dersiniz? Ankara'nın malum soğuğu geldi ama don olana kadar sökmeyelim diyorum. Bu arada yeşil domates yemeği pişirdim, anneannemin yöntemiyle. Çok kolay . Denemek isterseniz, ben bulgurla hazırladım. Yeşil domatesler, kabuğu soyulmadan , irice doğranıp, soğanla tencereye atılıyor, biraz pişince bulguru ekliyorsunuz. Sarımsaklı yoğurt dökerek yiyorsunuz. Değişik bir yemek.


Bahçede son yaz mahsulleri...
Bir kök patlıcandan üç yemeklik malzeme çıktı bu sene. Fotoğrafta gördükleriniz son patlıcanlar, hemen alacalı soyup , dörde bölüp minik minik doğradım, biraz zeytinyağı ile tencereye koyup ağzını kapattım, yumuşayıp , yağını bırakınca, irice doğranmış biber ve dörde , beşe bölünmüş kabuklu domatesleri attım tencereye. Öylece piştiler ve hemen servis... Yemeğin fotoğrafını çekemedim.Bir dahaki yaz birkaç kök patlıcan dikmek iyi olur.

Bahçenin Sonbahar çiçeği: Kasımpatı . Pek şirin, renkleri de tam sonbahar renkleri.
Ağaçları ve sarmaşıkları rüzgarda savrulmaktan korumak için sıkıca bağlayıp , desteklemek gerekiyor. Bizim ağaçların bu ilk kışı olacak, sağ salim atlatabilmek için gerekirse gövdelerini naylon torba geçirmek lazım.Özellikle Erguvan ağacı Ankara'nın soğuk tepesinde kışa nasıl dayanacak,biraz endişeleniyorum.
Sonbaharda ekmeyi düşündüğüm, ektiğim sebzeler:
Maydanoz, nane, yeşil soğan her zaman olmalı, kar altında da kalabilir. Marul, kıvırcık, ıspanak çabuk yetişir bu nedenle şimdi ekilebilir. Sebze tohumları, bahçenin uzun süre güneş alan bölümüne ekilmeli. Patates olur mu çok merak ediyorum. Çillenmiş patatesler, toprağın altına gömülecek.Herhalde ancak bahara alırız ürünü. Havuç tohumlarını aldım. Birkaç tanesi birarada gömülecek fazla derin olmayacak şekilde.Tohumu satan kişi 120 günde ancak büyür dedi. Bakalım ekilen tohumlarla birlikte bahçede heyecanlı bekleyiş başlıyor.

0 Responses to "Bahçede Kış Hazırlıkları"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...