Bahar Salatası

Author: LUGAS // Category:
Renkleri görünce bana baharı anımsattı bu Kaliforniya biberleri içindeki cacık .Baharın ilk mangal sefasına eşlik etti bu renkli biberler yanında İnegöl köfte ve oruk kebabı ile beraber.
Sevgili Gülenay'da blogunda bu biberleri kullanarak tavuk sote tarifi
vermişti gecenlerde .Ben yazdığım yorumda benimde kullandığımdan bahsedip ''Kaliforniya biberi''deyince Amerika'da bu isimle anılmadığını öğrenmiş oldum.Kaliforniya biberi adı neden verilmiş bilemiyorum ama Türkiye'de böyle adlandırılıyor ve fiyatı da oldukça pahalı bizim biberlerimize göre.Ben Dia markette nispeten de olsa uygun fiyatla bulunca aldım.
Bu cacık için öncelikle süzme yoğurt elde etmek üzere 1 kg. normal yoğurdu bez torbaya alarak mutfak dolabının sapına astım sularının toplanması için altına bir plastik kase yerleştirdimbu şekilde 4-5 saat kadar suyunun süzülmesini sağladım.Daha sonra 4-5 adet salatalığı soyarak minik doğradım sarımsak,tuz ve dereotu ilavesiyle susuz cacık hazırladım.Dilimlediğim biberlerin içlerine yerleştirdim ve soğuk olarak servis yaptım.Sofrada çok sık durdu ve lezzeti de çok beğeni aldı.Afiyet olsun...

0 Responses to "Bahar Salatası"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...