Ayva Reçeli

Author: LUGAS // Category: ,


Geçen hafta sonu iki çeşit reçel yapmıştım. Birisi ayva reçeli (yada marmelat da diyebiliriz) diğeri ise turunç reçeli. Bu tarifi lezzet dergisinde görüp denedim ama hem su hem de şeker miktarını değiştirdim. Birçok yerde rasladığım ve çoğu kişinin de püf noktası olarak bildiği ayva çekirdeklerini de renk vermesi için reçele ekledim ama hiç renk vermedi. Zaten şimdiye kadar hiç başaramadım bu renk işini. Acaba ayvanın cinsi ile mi ilgili diye düşünüyorum.

Malzemeler :
  • 1 kilo ayva
  • 1 kilo şeker
  • 5 su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı limon suyu
Hazırlanışı :

Ayvaların kabuklarını soyup rendeleyin. Bir tencereye alın. Çekirdeklerini de yıkamadan tencereye ekleyin. Suyu üzerine ilave edip ayvalar yumuşayana kadar pişirin. Daha sonra şekeri ilave edin. Kıvamı reçel kıvamını alınca limon suyunu ekleyin. 1-2 dk. daha kaynattıktan sonra ocaktan alın. Ilınınca kavanozlara koyun ve ağzını sıkıca kapatın.

Afiyet olsun...

0 Responses to "Ayva Reçeli"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...