Author: LUGAS // Category:


Ayşe nin okulda doğum günü kutlandı. Kızlarım pembe olan herşeye tutkun olduklarından, Ayşe de arkadaşlarının doğum gününde ve pastanelerde gördüğü süslü pembeli , özellikle barbili ( bu barbi tutkusu daha ne kadar sürecek bilemiyorum) doğum günü pastalarından istedi. Bende okulda ilk kez doğum gününü kutlayacağı için Onun bu isteğini geri çevirmedim. İstediği gibi pembe çiçekli pasta siparişini (konusunda iddialı sandığımız pastaneye) doğum gününden 5 gün önce verdik ve okula gönderilmesini istedik. Pasta tam vaktinde gönderildi, ama kanarya sarısı kremayla kaplanmış ve kırmızı çiçeklerle süslenmiş. Kızımın hayal kırıklığını unutamıyorum. Tabii ben de üzüldüm, hemen pastaneyi aradım ,bana aşçıbaşını bağladılar. Neden isteğimiz dışında böyle garip renkli bir pasta yaptığını sordum. Bana verdiği cevap, ellerinde pembe renkli hamurun, kremanın kalmamış olmasıydı. 5 gün önce sipariş verdiğimi hatırlatınca özür diledi ve bir daha ki sefere telafi ederiz dedi. Bir daha pastaneden pasta almamaya karar verdim ve kızıma verdiğim sözü bu gün yerine getirdim. Pastanın üst kreması zerre miktarında gıda boyası içeriyor. Gıda boyası yerine , çilekle pembe renk elde edilip edilmeyeceğini bilen varsa, benimle paylaşırsa sevinirim. Aşağıdaki tarif yağ ve hazır krema içermiyor.


Pandispanya
  • 5 kahve fincanı şeker
  • 5 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 5,5 kahve fincanı un
  • 1 kahve kaşığı kabartma tozu
  • yarım fincan limon suyu, üzeri su ile bir fincana tamamlanmış
Şeker ve yumurtaları iyice çırpın(15-20 dakika). Limonlu suyu ekleyin. Unu ve kabartma tozunu eleyerek katın . Hafifçe karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş pasta kalıbına döküp ,175 C de pişirin. Kek soğuyunca ip ya da misina yardımıyla üçe bölün.
Pasta Üst Kreması
  • 180 gr toz şeker
  • 80 gr elenmiş un
  • 3 tane yumurta
  • 1/2 lt süt
  • 1 paket vanilya
  • 4-5 fiske limon kabuğu rendesi
Elenmiş un , şeker, rendelenmiş limon kabuğu (portakal kabuğuda olur) ve yumurtaları tencerede karıştırma teliye iyice karıştırdıktan sonra sütü kaynar olarak içine dökün. sonra orta derceli ateşte koyulaşana kadar hızlı hızlı karıştırarak pişirin . En son vanilyayı katın karıştırın. Kullanmadan önce soğumasını bekleyin. Gerekirse blendırdan geçirin. Çok çok az kırmızı gıda boyası katın. Oldukça katı bir krema elde ediliyor.
Pasta Ara Kreması
  • 1/2 kilo süt
  • 1 kaşık nişasta
  • 1 kaşık un (tepeleme)
  • 1 paket vanilya
  • 4 kaşık şeker
Nişasta ,şeker, unu karıştırıp, sütü ekleyin hızlı hızlı karıştırarak kıvama gelene kadar pişirin. En son vanilyayı ekleyin. Ilıyınca ,üçe böldüğünüz pastanın arasına yayın.
Pastanın Üstünü Süslemek İçin
Pastanın üstünü süslemek için kullandığım beyaz krema şöyle hazırlanıyor:
1 yumurta beyazını kar beyaz olana kadar çırpın ve içine 1 çay bardağı pudra şekeri katın. Bir süre daha çırptıktan sonra süslemek için kullanın.

0 Responses to " "

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...