ARAB AŞI ÇORBASI (TAVUK ÇORBASI) VE KIRMIZI LAHANA SALATASI

Author: LUGAS // Category: ,


Arab Aşı Çorbasını 3-4 sene önce işyerinden bir arkadaşımızın evinde yemiştim çok beğenmiştim ama tarifini almak aklıma gelmemişti o zamanlar. Geçenlerde Forumdan arkadaşım Gönül tarifini yazmış hemen yaptım. Sağolsun tarifi sizinle paylaşmama izin verdi. Tekrar teşekkür ediyorum kendisine buradan sevgiler gönderiyorum.




Malzemeler:

1 bütün tavuk

2 yemek kaşığı un

6 bardak su

2 yemek kaşığı salça

tuz, kırmızı pul biber isteğe göre nane

1-2 kaşık sıvı yağ


Yapılışı: Tavuğu üzerini geçecek kadar su koyup haşlıyoruz ve kemiklerinden ve dersinden ayırıp küçük küçük didikliyoruz (ben tavuğu düdüklü tencerede 15 dk. kadar haşladım)
Ayrı bir tencerede unu hafif sararana kadar kavuruyoruz. Üzerine haşlanmış olan tavuğun suyundan 3 su bardağı kadar koyup topaklanmaması için karıştırarak sulandırıyoruz.
Yine başka bir tencerede sıvı yağ ve salçayı kavuruyoruz. Üzerine 3 su bardağı sıcak su (tavuk suyu olmasın normal su olsun yoksa çok yağlı olabilirmiş) döküyoruz bir taşım kaynatıp diğer kabımızda bekleyen ıslattığımız unu içerisine yavaş yavaş ilave ediyoruz. Didiklediğimiz tavuk etlerinden de içerisine bolca atıp tuzunu biberini ekleyip yine bir taşım kaynatıyoruz ve sıcak sıcak servis ediyoruz.
Çorbanın özelliği bol acılı olmasıymış ben kızım yiyeceği için pek acı koymadım. Kuzucuğumda çok severek yedi zaten tavuğu çok sever çocuklar için de bizler içinde çok besleyici sağlıklı bir çorba diye düşünüyorum ve denemenizi tavsiye ediyorum.
Kızıma yaptığım çorbalara mutlaka nane ekliyorum ben çok sağlıklı olduğunu duydum.


Afiyet olsun.






Kırmızı lahana salatasını için,

3 yemek kaşığı yoğurda 1 yemek kaşığı mayonez ve biraz tuz ekleyip iyice karıştırıyoruz. Yarım lahanayı ince ince kıyıyoruz. Sıvı yağ koyduğumuz bir tavada çok az kavuruyoruz 2 dk. kadar ( fazla kavurmayın acı oluyor)ve mayonezli yoğurtlu karışıma ekleyip karıştırıyoruz isterseniz sarımsak ekleyebilirsiniz ama ben öyle pek sevmiyorum misafirlere şık bir sunum oluyor 10 dk. kadar bekletirseniz harika bir renk alıyor salata.

Afiyet olsun..








0 Responses to "ARAB AŞI ÇORBASI (TAVUK ÇORBASI) VE KIRMIZI LAHANA SALATASI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...