Akdeniz Ekmeği

Author: LUGAS // Category:


Ekmek yapmaya uzun bir ara verdikten sonra bu tarifi denedim. Kuru domates tadından hoşlananlar için oldukça ideal. Ben kurutulmuş domatesi normalde çok sevmem ama ekmeğe çok yakıştırdım, çoğunu da ben tükettim zaten minik ekmekçiklerin. Bu tarifi geçen hafta sonu denemiştim, bu hafta sonu da başka bir çeşit denedim ve şu anda fırında pişiyor :). Tarifi yemek dergisinde gördüm ve bazı değişiklikler yaparak uyguladım.

Malzemeler:

  • 4 bardak un
  • 1 paket kuru maya
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1'er tatlı kaşığı tuz ve şeker
  • 1 çay bardağı ince doğranmış kurutulmuş domates
  • 1 tatlı kaşığı kekik veya fesleğen (ben fesleğen kullandım)
Yapılışı:

Unu derin bir kaba alın. Maya, şeker, süt ve tuzu ekleyerek hafifçe yoğurun. Elinize yapışıyorsa biraz daha un ekleyin. İçine kurutulmuş domatesleri ve fesleğeni ekleyin, iyice yoğurun. Hamurun üzerine nemli bir havlu örtün ve 2 katına gelinceye kadar mayalandırın. Hamur iyice kabardıktan sonra mandalina iriliğinde bezeler koparın. Elinizde yuvarlayıp, şekil verin. Unlanmış (ben yağlanmış tepsiye dizdim) tepsiye dizip, önceden ısıtılmış 180 derece fırında pembeleşene kadar pişirin.

Afiyet olsun..

* Tarif Sofra dergisinin Kasım-2005 sayısından alınmıştır.

0 Responses to "Akdeniz Ekmeği"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...