ACILI EZME

Author: LUGAS // Category: ,

Ben acı hiç yiyemem ama eşim çok seviyor diye ara sıra yapıyorum biraz zahmetli geliyor yapması soğanları doğramak işkence ama eşim iştahla yeyince değdi diyorum :) Tarif Oktay Ustaya ait. Malzemelerin hepsini yapmayın fazla geliyor bekleyince de sulanıyor azıcık yapıp bir öğünde bitirmenizi tavsiye ederim.


Malzemeler:
3 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
4 adet çarliston biber
2 adet domates
5 adet kırmızı biber (ben kullanmıyorum)
1 çorba k. domates salçası
1 çorba k. biber salçası
1 adet limonun suyu
1/2 demet maydanoz
taze nane (süslemek için)
pul biber
zeytinyağı
tuz
ben biraz da acılı ketçap koyuyorum
Yapılışı: Soğan, domates(kabuklarını soyarak), sarımsak, maydonoz ve biberleri çok küçücük doğruyoruz. Aslında fotoğrafını çekecektim doğrarken ama unuttum doğrayabildiğiniz en küçük halde doğrayın bir kibritin ucu kadar.
Doğrayıcınızın (rondo) kabının içine salçaları, isteğe göre ketçabı, tuzu ve baharatları koyun üzerlerine doğradığımız malzemeleri ekleyin tüm malzemeler iyice birbirine karışana kadar doğrayıcınızı çalıştırın. Servis tabağına alıp sıvı yağ ve limon dökerek servis edin.
Afiyet Olsun.

0 Responses to "ACILI EZME"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...