12 Eylül /Kule baklava

Author: LUGAS // Category:
Yaşı yetenler 12 Eylül 1980 sabahı ne yaptığını hatırlar.Ben 7 yaşlarındaydım galiba, o sabah kuzenimin doğumunu haber alınca hemen hastaneye gitmek üzere evden çıktık fakat askerler bizi geri döndürdü.Ülke tarihinde malum yerini almış gün, benim kişisel tarihimde dönüm noktasıdır.Darbeden 20 yıl sonra, bir 12 Eylül 'de evlendim, ve elbette hayatım 180 derece değişti.Bu değişikliğin hatırasına , sabah erkenden iki taşın arasında baklava yaptım ki hamur açma işlerine öyle kolay kolay girişmem. Sekiz 12 Eylül'ü geride bıraktık artık. Tarifi NTV 'de yayınlanan şeflerin yemek yaptığı bir programdan almıştım.Tarifin en önemli özelliği çok pratik olması, özellikle şurubunuz hazırsa !


Malzemeler
(Ben tüm malzemeleri yarıya indirerek kulandım.)
  • 500 gr un
  • 2 kaşık sirke
  • 1 çay kaşığı tuz
  • İçine koymak için dövülmüş ceviz içi,
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 bardak su
  • Süslemek için : Taze rendelenip fırında kurutulmuş hindistan cevizi, fıstık.
  • Şurubu için:1 litre su, 1,5 kilo şeker, limon suyu


Yapılışı
  • Öncelikle şurubu hazırlayın.Su ve şekeri bir- iki taşım kaynatıp limon suyunu ekledikten sonra bir daha kaynatın . Biraz ağdalı bir şurup olacak. Kaşıktan akıttığınız damlalar uzayarak damlıyorsa şurup olmuş demektir. Soğuması için bir kenara alın.
  • Unu kabın içine eledikten sonra, sirke ve tuzu ekleyin, suyu dikkatli ve yavaş yavaş akıtarak ilave edin. Sert bir hamur haline gelince 5 - 10 dakika dinlendirin.

  • Dinlenen hamuru orta genişlikte açıp, hamurun yüzeyini yağlayın ve iyice hamura yedirin. 15- 20 dakika buzdolabında dinlendirin.
  • Dinlendirdiğiniz hamuru önce iyice yoğurun. Sonra açacağınız büyüklükte bölerek, buğday nişastası serpiştirdiğiniz yüzeyde yine nişasta yardımıyla incecik açın. 1 milimetre kalınlıkta, şefin tavsiyesi böyle. Ne kadar ince açılırsa o kadar lezzetli olacak.
  • Açılan hamurdan kareler (küçük kareler olursa bir lokmada ağıza atılabilir) kesip içine ceviz içi koyup mendil gibi dört ucunu kapatarak ters çevrilip tepsiye dizin.Ceviz içini bol bol koyun. 200 derecede pişirip, fırından çıkar çıkmaz soğuk şurup döküp , tepsi kapatın.

0 Responses to "12 Eylül /Kule baklava"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...