z.yağlı yaprak sarması

Author: LUGAS // Category: ,



Ben vaktim oldukça bu sarma işini bolca yapıp buzluğa atanlardanım. Böylelikle ani baskınlarda ya da canım istediğinde yaprak sarmam yarım saat içinde hazır ve nazır olur. Velakin yaprak ve iç oranını bir türlü tutturamamışımdır. Genelde biri hep artar. O artanda genelde iç malzemesi olur. Tekrar yaprak haşlamak zor geldiğinden, artan içi buzdolabı poşetine koyar hoop buzluğa atıveririm. Sonra buzluktaki hazır sarmalarım bitince yeniden iç hazırlar buzlukta köşeye atılmış harcıda katar yeniden sararım sonra yine iç artar. Aslında tutturuyorum galiba ama artanı atmaya kıyamadığımdan hep başa dönüyorum...:)
malzemeler;
ince ve güzel asma yaprağı (bunda bir oran veremiycem)
1.5 bardak kırık pirinç
dolmalık fıstık ve kuş üzümü (miktarı size kalmış ama bence fazla abartmayın)
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı şeker
2 yada 3 adet soğan (ne kadar soğan o kadar lezzet)
tuz-k.biber- nane
1 çay bardağı z.yağ (riviera olsun)
1 su bardağı sıcak su
Önce güzeeel, incecik yapraklarınızı sıcak suya basın, yumuşasınlar. Kaliteli yaprağı kaynatmaya gerek yoktur. Sararken dağılmasa bile pişerken mutlaka dağılırlar.
Sonra soğanları doğrayın, yağ ile iyice pembeleştirip dolmalık fıstığı ekleyin biraz kavurun. Yıkanmış süzülmüş pirinçleri ekleyin. Biraz kavurun.. Baharatları ve kuş üzümünü ekleyin. Sıcak suyunuzuda ekleyip suyunu çekince altını kapatın. Biraz demlensin. Sonrada başlayın sarmaya :)

Sarmalarınızı yayvan bir tencereye 2-3 sıra dizdikten sonra, üstüne çıkacak kadar sıcak su ekleyin ve kısığa yakın ateşte pişmeye bırakın. suyunu çekip piştikten sonra üstüne sızma z.yağı gezdirip dinlenmeye bırakın, soğuyuncada servis yapın. afiyet şeker...
(bir püf noktası söylemek istiyorum benim yuvarlak bir taşım var sarmalar suyun etkisiyle hareketlenip dağılmasınlar diye üstlerine koyuyorum. Sıcağa dayanıklı bir tabakta aynı işi görür)






0 Responses to "z.yağlı yaprak sarması"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...