Urfa Peyniri

Author: LUGAS // Category: ,
Esim Urfali oldugu icin ve Almanya`da Urfa peyniri bulma sansimiz olmadigi icin peynirimizi de kendimiz yapiyoruz. Peynirin orjinali koyun sutunden oluyor ama yasadigimiz yerde koyun sutunu bulmak olanaksiz oldugu icin biz inek sutunden yapiyoruz. Koyumuze yakin bir yerde ciftlik var, bazen oradan taze sut alip yogurdumuzuda taze sutten yapiyorum, uzeri bol kaymakli :)

Bu kez peyniri mayalamak icin ciftlige ben gidemedim, esimin halasi bizim icin yapmis getirdi. Bana da sadece tuzlamak ve kaynatmak kaldi. O yuzden ciftlik fotograflari elimde yok, bir dahaki peynir yapiminda ciftlikteki mayalama asamalarinida yayinlayacagim. Ayrica buzagi, kedi ve kopek ve tavuklarida cekerim :)
40 Kilo sutle peynir yapiyorum her zaman, yaklasik 6 veya 7 kilo peynir oluyor. Eger dolabimda yer olursa posetleyip derin dondurucuya atiyorum. Son zamanlarda dolabimda bos yer olsun diyerek salamura yapmayi tercih ediyorum. Tuzlu su yapip icinde bekletiyorum, bozulmuyor, tazeligini koruyor...
Once ciftlige ineklerin sagilma saati gidiyoruz. Gunde 2 kez sabah ve aksam sagiliyor inekler. Mayalama icin sutun sagildigi zamanki sicakligi olmasi lazim. Sut bidonlara dolduktan sonra 40 kilo sutun icine 2 kapak peynir mayasini ( bir peynir mayasinin kapagini olcu olarak aliyoruz. Bir kapak 10 ml sivi aliyor) sulandirip katiyoruz. Oklava ile biraz karistirdiktan sonra mayalanmasini bekliyoruz. Mayalama sureside degisiklik gosteriyor, kimi zaman yarim saatte mayalanirken kimi zaman 1 saat beklememiz gerekiyor.
Peynir yeteri kadar mayalandiktan sonra torbalara konur ve suyunun suzzlmesi beklenir, ben boyle 1 gece bekletiyorum. Asagidaki fotografta bu bekleme asamasinda cekildi...
Daha sonra peynir bir parmaktan daha ince olacak sekilde dilimlenir ve onlu arkali asagida fotograftaki gibi bolca tuzlanir. Tuzlanmis sekilde de 1-2 saat bekletilir.

Bir tencerede su kaynatilri ve icine yarim kilo kadar tuz atilir. Daha sonra tuzlanan peynirler bu tuzlu suda yumusayana kadar haslanir. Dikkat edilmesi gereken nokta peynir suyu kaynamaya baslayinca peynir hemen yumusuyor, uzun sure bekletmeden peynirin alinmasi gerekiyor.

Urfa peynirini bol tuzla bekletip yine tuzlu suda hasladigimiz icin sofraya koymadan once bir sure kaynar suda bekletip tuzunu aldiriyorum. En lezzetli yeme sekli ise kizartilmisi...Kesinlikle enfes bir tat...

0 Responses to "Urfa Peyniri"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...