Tarhana çorbası ve sobee!!!!

Author: LUGAS // Category: ,
Tarhana çorbası hemen hemen herkes tarafından sevildiği gibi, hastalık halinde de çok kullanılır. Araştırmalar sonucu tarhananın A, B, B1, B2, B6, C, D, E, K, N, PP vitaminleri ile protein, karbonhidrat, kalsiyum, fosfor, sodyum ve demir içerdiği tespit edilmiştir. Ayrıca tarhanadaki yağ oranı çok düşük olup kolesterol oranı sıfırdır. Özellikle vitamin ve kaloriye ihtiyacı olan insanın önemli yiyeceklerindendir.

Halk arasında 'Tarhana çorbasının içinde 18 doktor var' sözü meşhurdur.

Eşim benim Uşaklı ve Uşaklıların tarhana çorbası çok meşhurdur. Yapılışını görme şansım olmadı ama kayınvalidemin dediğine göre 41 gün mayalandırarak yapılırmış ve içine aşağı yukarı kırk çeşit madde koyarlarmış. Kayınvalidem hem bizlere hem kendine her sene yapar tarhanayı. Hatta birde dedemiz var bool acılısından onunda tarhanasını yapar.

Dedemizin başlıca besin kaynağıdır bu çorba kendisi tam 110 yaşında arkadaşlar. Evet sayıyla 110 yazıyla yüzon :) allah ömürler versin, sanırım bu tarhananın içindeki 18 doktor iyi bakıyor dedeye :)


malzemeler:
2 çorba kaşığı yaş yada kuru tarhana
1 yemek kaşığı tereyağ
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı kıyma (ben tavuk eti kullandım)
1 yemek kaşığı salça
1 ad. yeşil biber
kuru nane, tuz, k.biber

yapılışı :
2 çorba kaşığı tarhanayı bir bardak ılık suyla ıslatıp ezin.
sonra tencereye yağı alıyoruz içine bir miktar kıyma koyup kavuruyoruz. Ardından ince doğranmış yeşil biber ve sarmısağı ekleyip biraz daha kavuruyoruz ve salçasını ekliyoruz . Üzerine ıslattığımız tarhanayı ve 4 su bardağı suyu ekleyip kaynatıyoruz. kaynamaya başlayınca içine kurutulmuş nane ekliyoruz. Çorbamız içmeye hazır ve nazır oluyor


Bu arada bende sobelenmişim :) Tuğba'cım beni sobelemiş.

uff bu ilk oluyor, pek bir heyecanlandım. Şimdi cevaplarımdan sonra benimde birilerini sobelemem gerekiyor değil mi?

O zaman bende Pelin 'i ve Emine'yi sobeliyorum hehe :)) Kolay gelsin kızlar :)
Ben cevaplarken çok eğlendiğimi söylemek istiyorum, sevgili Tuğba'cım çok teşekkür ederim bunun için.. İşte benim cevaplarım..


A : ayyysegülll- tabiî ki ben :) adımı seviyorum
B : Bulut paşam, oğlum, pamuk şekerim
C : cep telefonu- sürekli bir yerlerde unuturum, şarjı bittikçede şarja takarım o kadar :)
Ç: Çay!! -Onsuz olmabilemez! :)
D : Doğal - olan herşey bana uyar felsefem budur!
E : Evim- evim güzel evim
F : Fotograf – çekmeye bayılıyorum.
G : Google – sız bir hayat artık çok zor!
H : Hatıra – onlarsızda olmaz..
I : Ispıt - geldi aklıma, bir çeşit ot (tamda mevsimi)
İ : İnternet – Başından kalkamıyorum yahu!!
J : Jalapeno biberleri!!- acıyı seven herkesin denmesi lazım harika bir tat.
K: Kına- vazgeçilmez saç boyam (evet saçımı kınalıyorum :)
L : Lost!- Lost !!! aklıma başka şey gelmiyor aklımdanda çıkmıyor..
M : Mutfak -günümün nerdeyse yarısının geçtiği yer
N : Nasip- ondan fazlası olmaz
O : Ortancalar – çok hoş koca koca çiçekleriyle çokta kolay yetişen bir bitki..seviyorum onları
Ö : Öğrenci – öğrencilik yıllarım geldi aklıma, güzel yıllardı bee
P : Perde – Perdelerimi değiştirmek istiyorummm
R : Resim – karı-koca bu konuda yetenekliyiz ama oğlum bize çekmemiş malesef
S : Sigara- Hiç hoşlanmıyorum, içenler için çok üzgünüm!
Ş : Şekersiz çay!- Kesinlikle 1 mikron tane bile şeker kabul edemem çayda.
T : Taş – gittiğim heryerden topluyorum yakında temel atıp ev yapabilirim heralde (o kadar birikti!)
U : Uyku- Uyumaya bayılıyorum ama artık kesintisiz uyku hayal galiba
Ü : Ütüü- maalesef benimde aklıma ilk gelen şey ütü…:)
V : Vatos Balığı- hehhehe :) ne alaka demeyin çocukluğum yaz tatillerinde bu balıktan korkmakla geçti niyeyse? (Pasifikteyiz sanki altı üstü marmara kıyıları işte..hey allahım..)
Y : Yanlızlık – bazen hoşuma gider ama şu ara değil!
Z : Zaman – Zamana dedim “vuslat ne zaman?”, Dediki zaman “ vakti geldiği zaman…”

0 Responses to "Tarhana çorbası ve sobee!!!!"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...