Tahinli dolma (girit dolması)

Author: LUGAS // Category:

Bu sarma tarifi işte bu kitaptan.. Engin Akın ve Mirsini Lambraki'nin ortak kültür çalışması. İki ülkenin yemek kültürünü ve adetlerinin çok detaylı ve güzel bir dille anlatıldığı bir kitap. Sadece tariflerine bakmakla kalmıyorum aynı zamanda zevkle okuyorum. İlk gözüme çarpan tariflerden biriydi bu tahinli dolma. (gözüme kestirdiğim birkaç tarif daha var ama bu girit yemeklerinden, kendine has orjinal bir sarma. Okuduğumdan beridir yapmak için sabırsızlanıyorum. Hatta geçenlerde acemi aşçının blogunda aynı tarifi görünce hemen kolları sıvadım.

Ne var ki geçen seneden kalan güzelim asma yapraklarım bozulmuş. Allah'tan yarısından çoğunu kullanmıştım ama geriye kalanların hali beni çok üzdü. Öyle her yaprağıda kullanmam öyle bir takıntım vardır. Pazardan marketten yaprak alamam. İlla kayınvalidemden, annemden gelecek, ya da birilerinin köyde kendi hazırladığı, yapraklardan edineceğim. Karşı binadan bahçe komşumu gördüm geçen gün, hemen şimşekler çaktı ben de Tokatlı çünkü ;) Tokatlı olupta asma yaprağı olmayan yoktur heralde. Üstelik yaz sonu getirip sattıklarınıda biliyorum. Sordum tabi kalmamış elinde ama kendi yapraklarından verdi bana... Hem de yığınla.. :))

İyiki de vermiş. Kitaptaki oranlar çok fazla tuttu çünkü. Bende her şeyiyle birebir yapmak istedim o yüzden hiç noktasına virgülüne dokunmadan bütün malzemeyi verilen miktarlarda koydum. Elimde bir tane bile yaprak kalmadı, hepsini sardım. Sararken bir ara düşündüm çok güzel bir tarif ama acaba bizim damak tadımıza uyacakmı? Beğenilecekmi? Ama daha sarma pişmeden tahinli kokusu her yeri sardı. Oğlumun o minnacık burnu tavşan gibi, sınıf sınıf havayı koklayıp durdu. :) Ben de gönül rahatlığıyla 2 koca tencere sardım şıkır şıkır. Birini pişirdim birini da 2 ye bölüp buzluğa kaldırdım. Çok fazla bekleyeceklerini sanmıyorum.. Büyük ihtimalle, en geç öbür ay pişecekler :)

Ama siz malzemeyi yarı yarıya indirerek pişirebilirsiniz. Nasıl olsa artık test edildi.. onaylandı.. ;)







malzemeler :
70-80 ad. asma yaprağı ( yapraklar büyükse yeterli ama küçükse iki katı oluyor.)
1 demet ince kıyılmış maydonoz
1 çorba kaşığı ince kıyılmış taze nane
2 ad. rendelenmiş büyük kabak
3 ad. kabuğu soyulmuş ve rendelenmiş domates
3 ad. ince kıyılmış büyük soğan
1 çorba kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı kimyon
1.5 tatlı kaşığı karabiber
1su bardağı tahin
3 su bardağı pirinç
2 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı zeytinyağı ( orjinal tarifte yok ama ben koydum iyide oldu)


  • Büyük bir kaba, maydonozu, naneyi, kabakları, domatesleri, soğanı, kekik, k. biber, kimyon, pirinç, tuz ve tahini koyun. Elinizle çok iyi karıştırıp, malzemelerin birleşmesini sağlayın.

  • Önceden kaynar suya bastığınız yaprakları, hazırlamış olduğunuz bu dolma içiyle doldurun.

  • Patatesi dilimleyip tencerenin dibine yerleştirin. Sardığınız dolmaları sıra sıra dizin. 1.5 bardak su koyun. (ben üstüne çıkacak kadar koydum diri kalmış dolma sevmem çünkü.) Dolmaları yerinde tutacak bir tabağı üstlerine koyun. Asma yapraklarının ne kadar yumuşak olup olmadığına göre, yemeği gerektiği kadar kısık ateşte pişirin. Afiyet olsun..
Ortaya çıkan lezzet herkesi şaşırttı.
Tadanlar çok beğendi..
Ben özellikle balık sofraları için müthiş bir meze
olacağını düşünüyorum.
Bir dahaki sefere böyle bir sofra için yapacağım bu sarmayı.. ;)

0 Responses to "Tahinli dolma (girit dolması)"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...