ŞEFTALİLİ ve MUHALLEBİLİ KUP

Author: LUGAS // Category:

Sıcak yaz günlerinde soğuk tatlı tariflerine bakarken sevgili kitchen o'clock nilay hanımın bloğunda bu tarife rastladım beni cezbeden görüntüsü idi ama lezzetide görüntüsü kadar güzel tarifi aynen yazmak istiyorum.

MALZEMELER

2 ad.şeftali

1 su bardağı su

4 çorba kaşığı şeker

1 paket çilekli veya vişneli jöle

1 paket sakızlı muhallebi

3,5 su bardağı süt

1 yemek kaşığı teryağ

süslemek için

çikolata rendesi ve hindistan cevizi

YAPILIŞI

1.toz şeker ve suyu kaynatalım.şeftalilerin kabuklarını soyun ortadan ikiye bölüp çekirdeklerini çıkarın,yarıya böldüğünüz şeftalileri kaynattığınız şekerli suya atıp 5-6 dk. bekletip süzün.

2.çilekli jöleyi üzerindeki tarife göre hazırlayın

kadehlerimizi 45 derece açıyla bir destek yardımıyla (ben büyük bir kaseye dayadım)buzdolabına yerleştirin,her bir kadehe yarım şeftali yerleştirip üzerine jöleyi dökün donana kadar bekletin ben geceden hazırladım.

3.sakızlı muhallebiyi tarifine göre hazırlayın ılınınca kadehlere paylaştırın,1-2 saat buzdolabında bekletip üzerini süsleyerek servis yapın

0 Responses to "ŞEFTALİLİ ve MUHALLEBİLİ KUP"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...