kuzu etli/patlıcanlı pilav

Author: LUGAS // Category: ,

Bu pilavı ana yemeğin yanında kullandığım gibi meze olarakta kullanabiliyorum.

Faydalı bir tarif yani ;)

malzemeler;

250 gram kuzu eti

1 kaşık tereyağ

1 su bardağı pirinç

2 ad. patlıcan

1 büyük soğan

2 yemek kaşığı sıvıyağ

1/2 çay bardağı dolmalık fıstık

1/2 çay bardağı kuş üzümü

tuz ve biraz tarçın.

  • Eti küp küp doğrayıp, düdüklü tencerede yumyumuşak pişiriyorum. Sonra tere yağda biraz soteleyip kızartıyorum.
  • Patlıcanları da kabuklarını soyup, küp doğrayıp kızartıyorum. Havlu kağıtın üstünde yağını aldırıyorum.
  • Soğanları yemeklik doğrayarak pembeleştiriyorum. Dolmalık fıstıklarıda ekleyip çeviriyorum.Pirinci yıkayıp, üstüne ekliyorum. sonra pirincin 2 katı suyu (2 su bardağı)ve kuş üzümlerini koyarak pilavı pişiriyorum.
  • Demlenme aşamasında patlıcanlarıda ekleyip bir örtü yardımıyla pilav tenceresini sarıyorum.
  • Derin bir kabın en dibine önce etleri yaydırıyorum sonra demlenen pilavı üstünden bastırarak servis kabına sığdırıyorum.
  • En son işlem, kaseyi ters çevirip, servis yapıyorum. Afiyet olsun..



0 Responses to "kuzu etli/patlıcanlı pilav"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...