KAZAYAĞI KAVURMASI

Author: LUGAS // Category: ,
KAZAYAĞI KAVURMASI….İzmit ‘in Balaban köyünde özellikle yetişen yöresel bir ot kazayağı……Bahar otlarının en lezzetlilerinden biri olarak sayfamda yerini aldı.Çok lezzetli ama ayıklaması ve temizlemesi biraz zahmetli..Pişirmeden önce 11-12 su yıkadık ve sirkeli suda beklettik.Eğer bulabilirseniz mevsimi kaçırmadan deneyin derim ben ayrıca böreğini de yaptım onu da yakın bir zamanda eklerim….

MALZEMELER:
½ kilo kazayağı
1 iri baş kurusoğan
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı domates püresi
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber
ÜZERİ İÇİN :
Yoğurt
Domates püresi
Sarımsak
Tuz
1 yemek kaşığı zeytinyağı
YAPILIŞI: İlk olarak kuru soğan ve sarımsağı ince doğrayıp zeytinyağında pembeleştirdim, temizleyip irice doğradığım kazayağını ilave edip ve biraz kavurdum domates püresi, tuz ve karabiberi ekledim ve karıştırarak bir müddet daha kavurdum 1 su bardağı kadar sıcak su ekledim ve kısık ateşte pişirdim.Sosu için domates püresi, sarımsak ve tuzu iyice pişirdim yağını ekledim ve ateşten aldım.Servis tabağına aldığım yemeğimi yoğurt ve sos ilavesiyle servis yaptım…

0 Responses to "KAZAYAĞI KAVURMASI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...