Fırında beşamelli sebze diyelim buna!

Author: LUGAS // Category: ,



Bu ayı uydur kaydır ayı ilan ediyorum! Evet!
Şimdiye kadar tarife deftere bakmadan, elimdeki malzemelerle uydurarak yaptığım yemekleri bu son hafta bir bir yazıcam.. Bazılarının yazılı tarifi olabilir ama ben her zaman amerikayı yeniden keşfetmeyi sevmişimdir, tariflerin bildik adları varsa bana da yazarsanız sevinirim çünkü benim bulduğum isimler tarifler kadar başarılı olamayabiliyor. :)


Bu yemekte benim uydur, kaydırlarımdan biri ama kendi uyduruğum diye söylemiyorumm.. bir davete yakışacak kadar da şık ve lezzetlidir !
Tam bir davet yemeği tavsiye ederim. ;)

gelelim malzemelere;
1 pk. mantar
9-10 ad. arpacık soğan
1/2 kg. küçük patates
4-5 diş sarımsak
1 pk. brokoli
100 gram kaşar rendesi
karabiber,tuz
beşamel sos için;
1 kaşık tepeleme un
1 kaşık tere yağ
3 bardak süt






  • Önce patatesleri haşlayıp, soyuyorum. Sonra bütün olarak 1 kaşık tereyağda soteliyorum. Brokolileri ayıklayıp hafif haşlıyorum. VE arpacık soğanlarla, mantarları sıvıyağda pişirip en son birazda tereyağ katarak soteliyorum. Sebzeleri bütün olarak pişiriyorum hiçbirini doğramıyorum.





  • Hepsini fırın tepsisine yerleştiriyorum ve tuz k. biber ve sarımsakları ekliyorum.





  • Beşamel sos hazırlayıp yemeğin üstüne döküyorum.



    • En son üstüne rende kaşar peyniri ekleyip (ben dolapta bekleşen kaşarlar ziyan olmasın diye böyle yaptım.) 250 derece fırına sürüyoruz. Afiyet olsunn..

    0 Responses to "Fırında beşamelli sebze diyelim buna!"

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...