Çıtır Soğan Halkası

Author: LUGAS // Category:

Çıtır Soğan Halkaları

Ben dün gece bloglar arasında gezinirken gördüm bu tarifi hatta mesajda attım üşenmesem şimdi kalkıp yapacağım diye. bu akşam yaptım sosuyla beraber patlıcanım yoktu yanlız birtek onu yapamadım.. Hoş orjinal tarifteki kadar tel tel ayrılmadı benim halkalarım ama süper lezzetliydi. tarifin orjinali burda; http://serinmavi.blogspot.com/2008/02/kzarm-soan-halkalar-ve-kremal-patates.html
Benim gibi fritöz yerine gözünüzü karartıp fritöz kullanacaksanız eğer yanınızda Aynuşum (kardeşim) gibi bir yardımcı olsun başka türlü elleriniz sosa bulanmış şekilde pek randımanlı kızartamıyorsunuz soğanları :)
Aynuşum teşekkürler bebeğimm..

malzemeler:
3 ad. büyük soğan
3 yemek kaşığı nişasta
6 yemek kaşığı un
1 şişe soda
Tuz, k.biber
Sıvı yağ


Sosu için:
1 kase yoğurt
1 tutam maydonoz
1 tutam taze nane
1 tutam dereotu
1 küçük havuç
1 diş sarımsak
Tuz, k.biber, pul biber


Nişastayı, unu, sodayı , tuz ve k.biberi derin bir kapta boza kıvamında iyice karıştırın.



Soğanları halka halka doğrayın resimdeki gibi ayırın.



Tavada yağı kızdırın ve iyice sosa bulanan soğan halkalarını kızartın.



Tabağa alın yanına da sosunu koyun mis gibi kıtır kıtır harika oldu valla.. Biranın yanında mükemmel gidiyor :)



Sosu için yoğurdun içine rendenin ince tarafıyla rendelediğiniz havucu katın. Maydonozu, dereotunu, naneyi ince ince kıyın, baharatlarla ve sarımsakla birlikte sosa ekleyin.

0 Responses to "Çıtır Soğan Halkası"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...